2024 május 06

A legendás Lagondát az Emirátusokban árulják majd

Korábban már többször próbálkozott az Aston Martin, ám legfeljebb egy-egy SUV-tervig jutottak el Lagonda ügyben. A közelmúltban bemutatott fényképek azonban azt sugallják, hogy érdemes komolyan venni a Lagonda luxus autó comeback-jét. Ezért is duplán fontosak az egyelőre még meglehetősen homályos fotók a limuzinról. Egyrészt azért, mert a találgatások már öt éve folynak a nagy visszatérésről. Másfelől viszont egyértelműsítik, hogy az Aston Martin nem egy fajta SUV-val kíván visszatérni, hanem olyan elegáns limuzinnal, amely felveheti a versenyt akár egy Rolls-Royce Phantom-mal, vagy egy  Bentley Mulsanne-el.

Aston Martin hagyományok a kis szériás gyártásban

Az Aston Martin Autógyár bejelentette, hogy az autót a székhelyükön gyártják majd, jórészt kézi munkával. Limitált szériát terveznek, a szállításokat az elképzelésük szerint az elkövetkező esztendőben kezdik meg.

A kis szériák gyártásban nagy hagyományokkal rendelkezik az Aston Martin. Gaydonból származnak más kézi gyártású szuper sportautók, mint például a One-77, a V-12 Zagato, vagy a CC Roadster, amely a márka századik születés napi ajándéka volt.

A Lagonda is már több, mint száz esztendős. A típust gyártó céget 1900-ban alapította az amerikai mérnök, Wilbur Gunn, az angliai Middlesex-ben. A nevet egy indián folyóról adta a cégnek a mérnök, amely a szülőföldjén Ohion folyt keresztül. Az első autó háromkerekű volt, 1907-tőll négykerekes modellek követték ezt, amelyek megrendelői között volt az orosz cári ház is.

A húszas évektől a sportautók mellett kötelezte el magát a Lagonda, amely az akkori felfogás szerint a kisemberek Bentley-ét gyártotta. Olyan konstruktőrt is megnyert magának, mint Walter Owen Bentley, akinek a cégét 1931-ben a Rolls-Royce vette át. Végül 1947-ben kifulladt a vállalat, a pénzügyileg padlón lévő társaságot az Aston Martin vette át.

Ufo-ra hasonlított a nyolcvanas években a luxuskocsi

A Lagonda még a nyolcvanas években is nemcsak a luxusával, hanem az extravaganciájával, avantgarde stílusával is vonzotta az ,,autómániákusokat”. Ezeknek az esztendőknek a végéről származik a típus, amely egy ufo-ra hasonlít, az vezető kiképzése olyan, mint egy űrhajóé.

Az új Lagondának nem kis feladatot kell teljesítenie, hogy elnyerje a vásárlók bizalmát. Hírek szerint hat lieteres V12 motort építenek bele. Információk szerint az Aston Martin a Ford-dal Kölnben építteti a motort. Ennek jelenleg a legerősebb változata ötszázhetvenhárom lőerős, de hatszáz lőerőre akarják ,,feltuningolni” a szakemberek. Ennek elegendőnek kell lenni egy óránként háromszáz kilométer gyorsaságú tempó könnyű tartásához.

A Lagonda szerelemeseinek egyéni érzések adatnak meg. Egy olyan legendás kocsi újkori változatát tudhatják a magukénak, amit megszerezni sem lesz egyszerű feladat. Jóllehet az ár várhatóan félmillió eurót tesz ki, csak meghívásos alapon lehet majd megvásárolni a járgányt. Ráadásul a fizetőeszköz nem euró, vagy amerikai dollár lesz. Hírek szerint csak dirhammal lehet majd fizetni, merthogy legelőször csak az Egyesült Arab Emirátusokban lesz megvásárolható.

Felzárkózott a második helyre a Volkswagen

A világ autógyártása meglehetősen érdekes képet mutatott az utóbbi időszakban. Változás következett be a legnagyobb gyártók rangsorában. A General Motors azt jelentette be, hogy az elmúlt félévben 4,92 millió járművet értékesített. A Volkswagen ezzel szemben 4,97 millió járművet adott el, s e teljesítménnyel felzárkózott az első helyezett Toyota mögé. A japán autógyár egyébként az idén 10,1 millió járművet szeretne értékesíteni.

A Lagonda lehet, hogy a legjobb időben kerül ismét piacra. A válság nehezén már többnyire túl vannak a fejlett államok, s meglehet nagyobb lesz a kereslet a csúcskategóriás autókra is.