2024 április 25

Nagy sztori készül a New Yorki-i tőzsdén

Tőzsdére fel!

Úgy néz ki, már egy hónapja sincs a cégnek felkészülni a megszokottól kissé eltérő debütálásra. Az évtizedes gyakorlattal szembemenve a Spotify ugyanis nem tervez új részvényeket kibocsájtani vagy nyilvános ajánlattétellel pénzhez jutni, hanem a már meglévő részvényesek ajánlják fel eladásra befektetőknek az érdekeltségeiket, vagyis közvetlen tőzsdei jegyzésről van szó.

A vállalat értékét az elmúlt évek sikerei 20 milliárd dollárra emelték, a cég pedig a következő hetekben több befektetővel is tárgyalni fog, hogy kezelje a tőzsdére lépéssel járó kockázatot, abban reménykedve, hogy sikeres lesz Spotify bevezetése a világ legnagyobb tőzsdéjére. A bankok általában segítenek ilyenkor a vállalatoknak abban, hogy olyan debütáló árat határozzanak meg, amivel a részvények értéke nem zuhan be az első napon.

A streaming szolgáltatás képviselői nem kommentálták a Bloomberg értesüléseit.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

Jó biznisz?

A Spotify március 15-én befektetői napot rendez, hogy erősítsék a cég kilátásait, egy olyan cégét, amelyiknek az elmúlt években alapjaiban sikerült átalakítania a zeneipart. Az iparági eladások már három éve folyamatosan növekednek köszönhetően a fizetős streaming szolgáltatásoknak, a Spotify pedig az egyértelműen vezetője a piacnak. A 2017-es év végére 71 millió előfizetője volt, ami körülbelül kétszerese a legközelebb lévő versenytársának, az Apple Music-nek.

Azt azonban még be kell bizonyítania, hogy a zenék online elérhetővé tétele jó biznisz. Míg a cég eladásai 4 milliárd euró fölé kerültek 2017-ben, a veszteségek is nőttek. A Spotify a bevételei több mint 70 százalékát fizeti a zeneiparnak, márpedig pont az óriási méreteket öltő jogdíjkifizetések akadályozták meg a profit elérésében a cég korábban induló riválisát, a Pandora Mediát is.