Egy webáruház tipikus látogatója 5-25 ezer forintot költ vásárlásra alkalmanként, és nem bízik az online előrefizetésben – közölte friss felmérésének eredményét az olcsóbbat.hu kereskedelmi portál az MTI-vel.

Egy webáruház tipikus látogatója 5-25 ezer forintot költ vásárlásra alkalmanként, és nem bízik az online előrefizetésben – közölte friss felmérésének eredményét az olcsóbbat.hu kereskedelmi portál az MTI-vel.  

Az internetes boltok csaknem háromnegyedének naponta kevesebb mint ezer látogatója van, 21 százalékuknak jelentősen több, de még mindig kevesebb mint 10 ezer. A kutatásból kiderül, hogy a hazai internetes boltokban szórakoztatóelektronikai és számítástechnikai cikkekből a legnagyobb a választék. Harmadik helyen az egészség- és szépségápolási termékek állnak, ezeket a háztartási gépek és eszközök követik. A legszegényesebb a kínálat a barkácseszközökből és a szerszámokból, és ugyancsak kevesen árulnak zenei és filmes CD-ket, DVD-ket. Ez utóbbi két termékkategória a boltoknak csak 1 százalékában található meg.

A webáruházak több mint háromnegyedében van lehetőség a futárnál vagy személyesen a boltban történő készpénzes fizetésre. Az üzletek 85 százalékában banki átutalással is lehet rendezni a számlát, a vásárlók többsége azonban bizalmatlan, csupán 14 százalékuk él ezzel a módszerrel. Ennél is kevesebb – 3 százalék – a bankkártyás fizetések száma, igaz ezért a boltok is felelősek: alig több mint negyedük kínál ilyen lehetőséget. A válaszadók nagyrészt egyetértettek abban, hogy a tisztességes piaci verseny érdekében szükség volna egy független minőségbiztosítási rendszer kialakítására, amely mind a becsületes kereskedőket, mind pedig a vásárlókat védené.