Az első félévben a Renault eladásai csökkenése ellenére is nagyjából az egy évvel korábbival megegyező értékesítési árbevételre tett szert, oroszországi tevékenységének feladása azonban egyszeri terheket okozott, amelyek miatt nagy veszteséggel zárta a beszámolási időszakot.

Az első félévben a Renault mintegy 12 százalékkal kevesebb járművet adott el, mint egy évvel korábban. A közel 21,1 milliárd eurós értékesítési árbevétel azonban nagyjából az előző évi szinten maradt, 0,3 százalékkal nőtt. Árfolyamváltozások nélkül az értékesítési árbevétel 1,1 százalékkal emelkedett. Az egyszeri tételekkel kiigazított üzemi eredmény 988 millió euró volt, több mint kétszerese az egy évvel korábbinak. A számok már nem tartalmazzák a csoport oroszországi tevékenységét. A Renault 2,3 milliárd eurót írt le az Oroszországban lévő üzletágára. A Renault részvényesei számára a végeredmény így közel 1,4 milliárd eurós veszteséget jelentett, szemben a tavalyi 354 millió eurós nyereséggel ugyanebben az időszakban.

Az alacsonyabb értékesítési volumen mellett elért bevételnövekedés az ágazatban kialakult magas árszinttel magyarázható – ismertette a távirati iroda. A Renault költségcsökkentési programjának köszönhetően az év folyamán bevételarányos jövedelmezősége javulását várja. A korábban megcélzott 3 százalék körüli bevételarányos jövedelmezőség helyett az idei év végére 5 százalékot vár a vállalat. A pénteken publikált jelentés alapján az első félévben 4,7 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget ért el a Renault, szemben az egy évvel korábbi 2,1 százalékkal.

Az eredményesség javulását és az év végére kitűzött megemelt célt a Renault részvényének 6 százalékos erősítésével nyugtázták a tőzsdén. “Két évnyi áldozatvállalás és kemény fogyókúra után most készen állunk a Renault történetének következő fejezetére” – mondta az első féléves eredménybeszámolóról tartott telefonkonferencián Luca de Meo vezérigazgató. Elmondta, hogy a vállalat három évvel a tervben kitűzött célok teljesítése előtt jár, annak ellenére is, hogy az egész autóipari ágazatnak kihívásokkal kell szembenéznie a mikrochipek hiánya miatt. A Renault becslése szerint a félvezető-ellátás akadozása miatt idén mintegy 300 ezer jármű legyártása marad el.