Rendkívüli Hírek:

2024 február 25

Nőtt az Unilever negyedéves forgalma

Emelkedett a brit-holland Unilever bevétele a tavalyi negyedik negyedévben – derült ki a vállalat csütörtökön közzétett jelentéséből.

Az Unilever arról számolt be, hogy bevétele a tavaly december végével záródott negyedik negyedévben az előző év azonos időszakában elérthez képest az elemzői várakozásokkal összhangban 4,7 százalékkal bővült. A negyedik negyedévben az Unilever termékeinek ára átlagosan 2,8 százalékkal nőtt. Az értékesítési volumen 1,8 százalékkal – 2021 második negyedéve óta először – bővült. Az eredményhez egyebek mellett a Dove, a Rexona és a Hellmann’s márkák erős teljesítménye is hozzájárult.

A tavalyi év egészében éves összehasonlításban 7,0 százalékkal bővült a cég forgalma. 6,8 százalékos áremelkedés és 0,2 százalékos értékesítési volumennövekedés mellett.

A vállalat éves nyeresége 2023 egészében 7,140 milliárd euró volt, 13,7 százalékkal kevesebb az előző évben elért 8,269 milliárd eurónál.

A Unilever tavaly versenytársaihoz hasonlóan igyekezett áthárítani a megnövekedett költségeket a fogyasztókra, ám az értékesítési volumen az áremelések ellenére is stabil maradt. A vállalat a negyedik negyedévre számottevően, 2,8 százalékra csökkentette az áremelés mértékét az első negyedévi 10,7 százalékhoz képest. A csomagolt árucikkek iparága meredeken emelte az árakat az elmúlt két évben, hogy megbirkózzon egyebek mellett a magasabb nyersanyagárak okozta inputköltség-növekedéssel.

A londoni székhelyű cég bejelentette, hogy várhatóan a második negyedévben új, 1,5 milliárd eurós részvény-visszavásárlási programot indít az idei év végéig.

A vállalat azt is közölte, hogy várakozásai szerint az utóbbi évekhez hasonlóan idén is 3-5 százalékos forgalomnövekedést érhet el. A tavalyi évhez képest azonban jobban egyensúlyba kerül az áremelés és az értékesítési volumennövekedés hatása.

A társaság jelentésére kedvezően reagált a piac. A vállalat részvénye mintegy 2,9 százalékos pluszban állt csütörtökön dél körül a londoni értéktőzsdén. Az Unilever több mint 190 országban van jelen. Naponta 3,4 milliárd fogyasztót ér el, így globálisan az élelmiszerek, kozmetikumok és háztartási tisztítószerek piacán az egyik vezető szereplőnek számít.

Az Unilever Magyarország Kft. a budapesti irodában és magyarországi gyáraiban több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.