2024 április 18

Nagyközönség előtt az új Golf

Első alkalommal Párizsban mutatja be a Volkswagen a széles közönségnek az ősztől Európa-szerte elérhető Golfot. Tágasabb belső terével (nagyobb lábtér a hátsó üléssorban és 30 literrel tágasabb csomagtartó), új, úttörő biztonsági rendszereivel, mint például az alapfelszereltséghez tartozó szekunder ütközésvédelmi rendszer (ütközés utáni automatikus fékaktiválás – Multikollisionsbremse) és a proaktív utasvédelmi rendszer (PreCrash), valamint a teljesen új koncepció alapján tervezett szórakoztató- és információs rendszereivel a Volkswagen tovább folytatja a slágertermék sikertörténetét. Új, alacsony üzemanyag-fogyasztású motorjai, mint például a 140 lóerő teljesítményű, hengerlekapcsolással és 4,8 l/100 km átlagfogyasztással (121 g/km CO2) büszkélkedő benzinmotor, akár 23 százalékkal takarékosabbak elődeiknél. Az új Golf esetében az ilyen precíz finomhangolások nem kivételesek, hanem általánosak: a benzines alapváltozat (TSI) fogyasztása 4,9 l/100 km (115 g/km széndioxid-kibocsátást mellett), míg a dízelé (TDI) mindössze 3,8 l/100 km (99 g/km CO2).

Ezenkívül a következő Golf BlueMotion szériaközeli tanulmányautójával a Volkswagen bepillantást enged a kifinomult, ám egyúttal megfizethető üzemanyag-takarékossági technológiákba. A jövőbeli Golf BlueMotion igazán meggyőző átlagfogyasztásával tűnik ki, hiszen beéri mindössze 3,2 literrel száz kilométerenként, ami kilométerenként csupán 85 gramm szén-dioxid kibocsátást eredményez. A legtakarékosabb Golf szériagyártású változata 2013 nyarán kerül majd piacra.

Az új Golf GTI koncepcióváltozata pedig azt bizonyítja, hogy a sportos járművek is lehetnek takarékosak. A mindössze 6,0 l/100 km értékkel a kultikus sportoló hetedik nemzedéke ismét új mércét állít a kategóriában. A 162 kW/220 LE teljesítményű Golf GTI átlagfogyasztása elődjénél 1,3 literrel, illetve 18 százalékkal alacsonyabb.