2024 április 26

Ezek most a legproblémásabb okostelefonok

A Blancco Technology Group diagnosztikai szoftverének segítségével az operátorok évente több millió telefont vizsgálnak át, az összegyűlt adatok pedig feltárják a meghibásodásokra vonatkozó trendeket. A vállalat közzétette első negyedéves jelentését az okostelefonok leggyakoribb hibáiról, melyből kiderült, hogy az androidos telefonok minősége nem tud lépést tartani az Apple termékeivel.

[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra” data=”81″]

Hiába a több hiba, jól fogynak az androidos mobilok

Mialatt az iPhone-ok 25 százaléka hibásodik meg, az androidos készülékek 44 százalékánál jön elő valamilyen technikai probléma. Ezen belül a Samsung Galaxy S6, a Galaxy S5 és a Lenovo K3 modellek felelnek a problémák jelentős részéért, összesen 19 százalékáért. Ezalatt a Google folyamatosan növeli előnyét: az IDC adatai szerint minden 100 eladott készülékből 83 Android, 14 iOS és 3 Windows operációs rendszeren fut.

„Az Android ellentmondásos operációs rendszer” – emeli ki a felmérés kapcsán Pat Clawson, a BlanccoTechnology Group ügyvezetője.

Az egyik oldalról az Android a legnagyobb piaci részesedéssel bíró mobil operációs rendszer, a másik oldalról pedig úgy tűnik, hogy a készülékek teljesítménye sokszor elmarad iPhone-ok mögött, és még a népszerű androidos készülékeket is összeomló alkalmazások jellemzik.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

A szakember szerint érdekes lesz látni, hogy a fenti képet megváltoztatják-e majd az idei új modellek – például a Samsung S7 és az LG G5, valamint a tervezett iPhone 7.

Mindenki ilyet szeretne: a húsz legjobb okostelefon
Samsung? HTC? Apple? A legjobb okostelefonok listáján ugyanazé a gyártóé az első három hely.

Amire még fény derült

Az is kiderül a jelentésből, hogy az iPhone modellek közül az iPhone 6 és az iPhone 5s felel a legtöbb hibáért, illetve hogy Európában és Ázsiában a készülékek egyik legfőbb hibaforrása a Dual SIM. Az androidos készülékeknek egyébként 77 százalékán szoktak alkalmazások összeomlani, és ezek jelentős része a biztonsági appokhoz kapcsolódik.

Ha területileg nézzük a meghibásodásokat, akkor kiderül, hogy azok aránya lényegesen nagyobb Ázsiában (55 százalék), mint Észak-Amerikában (27 százalék) vagy Európában (35 százalék), valamint az is, hogy a garanciális javításra visszavitt készülékek többségének nincs megállapítható műszaki problémája. Ez az arány Észak-Amerikában a legmagasabb (73 százalék), melyet Európa (65 százalék), majd Ázsia (45 százalék) követ.