2024 április 24

Kapós a L’Oréal

A francia L’Oréal SA csoport tavalyi adózott eredménye 5,7 milliárd euró volt, 24,1 százalékkal kedvezőbb az egy évvel korábbi 4,6 milliárd eurónál.

Az üzemi eredmény 21,0 százalékkal, 7,456 milliárd euróra nőtt a 2021-ben jegyzett 6,16 milliárd euróról – áll a a francia szépségipari vállalat jelentésében. A bevétel 18,5 százalékkal, 38,26 milliárd euróra bővült. Az árfolyamhatásokkal és a felvásárlások hatásával korrigált eladásnövekedés éves szinten 10,9 százalék volt. A tavaly december végén záródott negyedik negyedévben a L’Oréal eladásai 13,5 százalékkal 10,319 milliárd euróra emelkedtek az előző év azonos időszakában regisztrált 9,09 milliárd euróról, összhangban az elemzői várakozásokkal. A kedvező eredmények döntően a sminktermékek és bőrápolók iránt megnövekedett keresletnek köszönhetőek.

A L’Oréal az év második felében emelte árait és új, drágább termékek piacra dobására összpontosított a magasabb költségek ellensúlyozása érdekében. A világ egyik legnagyobb kozmetikai gyártójának eladásai 2022-ben a professzionális kozmetikai szegmensben 18,3 százalékkal, a fogyasztói kozmetikumok szegmensében 14,6 százalékkal, míg a luxus szegmensben 18,6 százalékkal nőttek. Az európai értékesítés 12,3 százalékkal, Észak-Amerikában 24,6 százalékkal, Észak-Ázsiában 14,8 százalékkal, a legnagyobb mértékben pedig Latin-Amerikában, 34,1 százalékkal nőtt. A SAPMENA-SSA térségben (amely Dél-Ázsiát, Óceániát, a Közel-Keletet, Észak-Afrikát és a Szaharától délre fekvő Afrikát egyesíti) 28,1 százalékkal bővült.

A L’Oréal kozmetikumokat, parfümöket, bőr- és hajápoló termékeket gyárt, és olyan márkák tulajdonosa, mint a Lancome, a Garnier, a Vichy, a Maybelline és a Kiehl’s – közölte a távirati iroda.