Barbie mobil 130 dollárért, internet nélkül
A HMD, a Nokia telefonok mögött álló vállalat Barbie márkájú telefont dobott piacra, amely alkalmas telefonálásra, SMS küldésre. Valamint klasszikus „flip” kialakítást kínál – de nem tartalmaz internet- vagy közösségi média alkalmazásokat.
A HMD Barbie Phone rózsaszínű készülék, amely fel- és lehajtható, és a hátoldalán egy „Barbie” logót visel. Az ikonikus divatbaba-kollekcióra utal. A készülék a Mattellel, a Barbie franchise mögött álló játékgyártó óriással való együttműködés eredménye.
Barbie phone – Kiskereskedelmi ára 99 font
A telefon már megvásárolható az Egyesült Királyságban, kiskereskedelmi ára 99 font (130,74 dollár). Hamarosan az Amerikai Egyesült Államokbeli bevezetést is tervezik a HMD szerint.
A mai internetkapcsolattal rendelkező okostelefonokkal ellentétben, a HMD Barbie telefonja nem lesz csatlakoztatva az internethez. A cég igyekszik tőkét kovácsolni az utóbbi években kialakuló tendenciából. Főként a Z generációs fogyasztók körében az úgynevezett buta telefonokat foglalja magában. Ezek a telefonok nem rendelkeznek internettel, és csak alapvető szöveges, hívás- és kamerafunkciókat kínálnak.
„Gyors tempójú digitális világunkban gyakran úgy érezhetjük, hogy az online nyüzsgés sosem áll meg” – mondta Lars Silberbauer, a HMD marketingvezetője. „Ez a telefon arra ösztönöz, hogy dobd el az okostelefonodat olyan időszakokban, amikor kevesebb böngészésre és több szórakozásra vágysz, mindezt igazi kulturális ikon, Barbie segítségével.”
„Y2K stílusú” képek
A Barbie telefon egy 0,3 megapixeles kamerával van felszerelve, valamint egy vakus zseblámpával, amellyel „Y2K stílusú” képeket lehet készíteni, közölte a HMD. Fotózáskor a felhasználók Barbie-kamerakeretet adhatnak a képekhez.
A HMD és a Mattel azt reméli, hogy kihasználhatja a Barbie-franchise körül tavaly, a 2023′-as „Barbie” film nyomán kialakult felhajtást. A CCS Insight kutatócég ígéretes eladásokat jósol, becslései szerint a HMD 400 000 darabot fog eladni a Barbie telefonból idén az Egyesült Királyságban – vélekedett a CNBC hírügynökség jelentésében.
„A Barbie-telefon a jelenlegi digitális detoxikálási trendet használja ki egy olyan szórakoztató dizájnnal, amely széles körben vonzó lehet” – mondta Ben Wood, a CCS Insight vezető elemzője e-mailben küldött kommentárjában.