2024 május 19

Mennyire lesz hatással az elnökválasztásokra a mesterséges intelligencia?

Az Alphabet (GOOGL.O) Google bejelentette, hogy a 2024-es amerikai elnökválasztást megelőzően korlátozni fogja a választásokkal kapcsolatos lekérdezések típusait. Mivel a Bard chatbotja és a generatív keresési tapasztalatok válaszokat tudnak adni rájuk.

A korlátozásokat 2024 elejére tervezik érvénybe léptetni – közölte a cég. Az Egyesült Államokon kívül számos meghatározó választás várható 2024-ben, többek között nemzeti választások a világ legnagyobb demokratikus országában, Indiában és Dél-Afrikában. A technológiai óriáscég azt mondta, hogy „nagyobb hangsúlyt fektetve a mesterséges intelligencia (AI) szerepére” fogja szolgálni a választókat és a választásokhoz kapcsolódó kampányokat. A Facebookot birtokló Meta (META.O) novemberben azt is bejelentette, hogy tilos lesz politikai kampányoknak és más szabályozott iparágak hirdetőinek az új generatív AI hirdetési termékeinek használata. A Meta hirdetőinek szintén kötelező lesz feltüntetni, amikor mesterséges intelligencia (AI) vagy más digitális módszerekkel módosítanak vagy hoznak létre politikai, társadalmi vagy választási témájú hirdetéseket a Facebookon és az Instagramon – szögezi a Reuters hírügynökség.

Elon Musk X közösségi média platformja bejelentette, hogy mostantól megengedi a politikai hirdetéseket az Egyesült Államokban. Az amerikai választások előtt kibővítik biztonsági és választási csapatukat is. Az X platformon 2019 óta betiltották az összes politikai hirdetést. A kormányok világszerte összefogtak a mesterséges intelligencia szabályozása érdekében, tekintettel az általa jelentett veszélyekre, például a félretájékoztatás terjedésére. A nagy technológiai cégek új európai uniós szabályokkal szembesülnek majd. Amelyek szerint világosan fel kell tüntetniük a platformjaikon megjelenő politikai hirdetéseket. Ki és mennyit fizetett érte, és hogy mely választásokat célozzák meg.

Borítókép: Shutterstock