Itt a dízelmotor második aranykora?
Nem a motorral van a baj
A dpa hírügynökségnek adott interjúban az autóipari alkatrész- és berendezés-beszállító vállalat vezérigazgatója úgy fogalmazott: „nem a dízelmotorral van a baj, hanem a felhajtással körülötte”. Az akkumulátortechnológia fejlettsége egyelőre nem teszi lehetővé, hogy az elektromos mobilitás belátható időn belül kiváltsa a dízelmotorokat – mondta.
Véleménye szerint a belsőégésű motor még korántsem jutott túl az aranykorán, a belsőégésű motorok használatának lassú szám szerinti csökkenésére legfeljebb 2025-től lehet számítani. A belsőégésű motorok szén-dioxid-kibocsátását egyebek között megújítható forrásból előállított szintetikus üzemanyagokkal is csökkenteni lehet.
Így csökkentenék a káros anyag kibocsátást
A Continental már folytat kísérleteket szén-dioxid-kibocsátás szempontjából semleges üzemanyagokkal, és arra jutott, hogy már 15 százalékos bekeveréssel is kilométerenként nyolc grammal lehet csökkenteni a dízel járművek szén-dioxid-kibocsátását.
[extracode type=”ad” id=”in_post”]
Már a meglévő technológiákkal is elő lehet állítani „tiszta” dízelmotorokat – állította a Continental vezérigazgatója. Ezekkel még az Euro-6 normás dízelmotorok nitrogén-oxid-kibocsátását is hatvan százalékkal, üzemanyag-fogyasztását pedig négy százalékkal lehet tovább csökkenteni.
A Continental vezérigazgatója leszögezte, hogy folytatják a kísérleteket a szintetikus üzemanyagokkal annak érdekében, hogy segítségükkel „klímasemlegessé” lehessen tenni az átmenetet az elektromos mobilitás felé.