2024 április 19

Itt a dízelmotor második aranykora?

Nem a motorral van a baj

A dpa hírügynökségnek adott interjúban az autóipari alkatrész- és berendezés-beszállító vállalat vezérigazgatója úgy fogalmazott: „nem a dízelmotorral van a baj, hanem a felhajtással körülötte”. Az akkumulátortechnológia fejlettsége egyelőre nem teszi lehetővé, hogy az elektromos mobilitás belátható időn belül kiváltsa a dízelmotorokat – mondta.

Véleménye szerint a belsőégésű motor még korántsem jutott túl az aranykorán, a belsőégésű motorok használatának lassú szám szerinti csökkenésére legfeljebb 2025-től lehet számítani. A belsőégésű motorok szén-dioxid-kibocsátását egyebek között megújítható forrásból előállított szintetikus üzemanyagokkal is csökkenteni lehet.

Így csökkentenék a káros anyag kibocsátást

A Continental már folytat kísérleteket szén-dioxid-kibocsátás szempontjából semleges üzemanyagokkal, és arra jutott, hogy már 15 százalékos bekeveréssel is kilométerenként nyolc grammal lehet csökkenteni a dízel járművek szén-dioxid-kibocsátását.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

Már a meglévő technológiákkal is elő lehet állítani „tiszta” dízelmotorokat – állította a Continental vezérigazgatója. Ezekkel még az Euro-6 normás dízelmotorok nitrogén-oxid-kibocsátását is hatvan százalékkal, üzemanyag-fogyasztását pedig négy százalékkal lehet tovább csökkenteni.

A Continental vezérigazgatója leszögezte, hogy folytatják a kísérleteket a szintetikus üzemanyagokkal annak érdekében, hogy segítségükkel „klímasemlegessé” lehessen tenni az átmenetet az elektromos mobilitás felé.