2024 július 14

BYD – Szoros a verseny a Teslával

A kínai BYD 21%-os növekedést könyvelhetett el a második negyedévben az elektromos járművek eladásában, ezzel felzárkózott a Tesla mögé, miután az első negyedévben visszaadta a világ elsőszámú EV-értékesítője címet az amerikai riválisnak.

A BYD 426 039 EV-t adott el az április-júniusi negyedévben a Reuters havi értékesítési jelentései alapján végzett számításai szerint. Ez majdnem 18 000 járművel kevesebb, mint a Tesla második negyedévi járműkiszállításai, de jóval közelebb van az előző negyedév több mint 86 000-es lemaradásához.

Tesla Q2

A Tesla második negyedéves kiszállításai a vártnál kisebb mértékben, 4,8%-kal 443 956 járműre csökkentek kedden, de ez még mindig az első alkalom, hogy az amerikai cég két egymást követő negyedévben csökkenést könyvelhetett el, mivel a kínai kemény versennyel és a megfizethető új modellek hiánya miatti lassú kereslettel küzd. Az árcsökkentések és az ösztönzők azonban segítettek a Teslának a várakozásokat felülmúlni, ami a részvényeket mintegy 5%-os emelkedésbe taszította a reggeli kereskedésben.

A Tesla Kínában gyártott elektromos autóinak júniusi eladásai az egy évvel korábbihoz képest 24,2%-kal 71 007-re csökkentek a Kínai Személyautó Szövetség (CPCA) adatai szerint, ezzel harmadik hónapja folytatódott az éves szintű csökkenés, ezzel igen erősen felveszi a versenyt a BYD.

A Tesla az évek óta tartó gyors növekedés után, amely hozzájárult ahhoz, hogy a világ legértékesebb autógyártójává váljon, sebességi ütközésbe került. Januárban arra figyelmeztetett, hogy a kiszállítások növekedése 2024-ben „jelentősen alacsonyabb” lesz, mivel a hónapok óta tartó árcsökkentésekből származó lendület egyre csökken.

Az EV-gyártó március óta kétszámjegyű százalékkal csökkentette a legkelendőbb Model Y elektromos autójának termelését sanghaji üzemében, hogy kezelje az elöregedett modelljei iránti gyengülő keresletet Kínában, az Egyesült Államok után második legnagyobb piacán, jelentette a Reuters májusban.

BYD stabilan tartotta a növekedést

Összehasonlításképpen, a legnagyobb kínai versenytársa, a BYD stabilan fenntartotta az EV-eladások növekedését, míg az EV feltörekvők, mint például a csillagászati növekedésről számoltak be az elmúlt negyedévben. A NIO járműszállításai a második negyedévben több mint kétszeresére, 57 300 darabra nőttek.

Az árcsökkentések és a fogyasztói keresletnek a benzinüzemű járművekről az EV-k és hibridek felé történő növekvő elmozdulása a fő okai a kínai EV-gyártók elmúlt hónapokban tapasztalt erős eladásainak, mondta Cui Dongshu, a CPCA főtitkára.

A CPCA adatai szerint az új energiával működő járművek, köztük az EV-k és a plug-in hibridek értékesítése Kínában májusban a teljes autóeladás 46,7%-át tette ki, ami új havi csúcsot jelent.