2024 május 03

A SEO és az AI helye az online marketingben

A SEO és az AI is olyan területek, melyeknek fontos szerep jut napjaink online marketingjében. Bár első ránézésre nem sok köze van az egyiknek a másikhoz, mégis mindkettő egy közös célt szolgál: a lehető legmagasabb profitot.

Mi az a SEO, és miért fontos?

A SEO feladata, hogy több látogatót, nagyobb forgalmat generáljon. Az olyan keresőmotoroknál, mint a Google, Yahoo, Bing, minél magasabb pozícióba segíti juttatni az oldalunkat, tartalmainkat. A keresőoptimalizálás fontos része az online marketingnek, mert így hirdetések nélkül is könnyen és gyorsan ránk fog találni a célközönségünk, azaz a későbbi potenciális vásárlóink.

A SEO előnyei:

  • Könnyebben elérhetjük a célközönségünket.
  • Növelhetjük az organikus forgalmunkat.
  • Fenntarthatóbbá válik az online jelenlétünk.
  • Csökkenti a hirdetési költségeinket.

Miből áll a keresőoptimalizálás? Milyen stratégiát érdemes követni?

A kulcsszavak az egyik alapkövei a SEO-nak. Ezekre a kifejezésekre optimalizáljuk a weboldalt és annak tartalmait. Short tail és long tail típusokat különböztetünk meg. Előbbi a specifikusabb, utóbbi a tágbb keresések esetén segíti a minél jobb pozícióba kerülést. Az On-Page SEO-ba tartoznak még a címek, a meta leírások, valamint az optimalizált URL-ek.

Az Off-Page SEO különböző, weboldalon kívüli, hitelességet növelő tényezőket összegez. Ide tartoznak például a megbízható webhelyekről történő minőségi visszahivatkozások.

A tartalommarketing pedig a minőségi, értékes, SEO-optimalizált tartalmakat jelenti, melyek a felhasználói igényeknek tökéletesen megfelelnek.

A kiváló SEO stratégia alapja is a minőségi tartalom. De nagyon lényeges a technikai optimalizálás is, például a gyors betöltés és a reszponzív megjelenés. A felhasználói élmény maximalizálása is létfontosságú, így szükségünk lesz az egyszerű navigációra és egy intuitív felhasználói felületre.

Miért kell ismerni az AI lehetőségeket is az online marketingben?

Az igazat megvallva közel sem csak ezen a területen tud segíteni az AI. És ez igaz a már ma is ismert eszközökre is. És mi lesz még itt egy pár év múlva!

A mesterséges intelligencia hatalmas potenciállal rendelkezik, már csak ezért sem érdemes lemaradni. Már a ma használható legismertebb eszközök is óriási lehetőségeket tartogatnak számunkra!

Kiváló AI-eszközök, melyeket érdemes használni

A ChatGPT-t és a Geminit talán már mindenki ismeri. Ezekkel szövegesen tudunk kommunikálni, így tippeket, stratégiákat kaphatunk az online marketing területén is. Nagyszerűen használhatóak arra, ha elakadunk, vagy inspirációra van szükségünk. Cikkvázlatokat, forgatókönyveket is generáltathatunk velük, amik segíthetik a tartalomgyártást.

A minél jobb vizuális élményekhez pedig használhatjuk a DALL-E 3-at a képek generálásához, vagy a Wondershare Filmora-t videóvágáshoz és effektekhez. És akkor ott van a még nem élesített Sora is, amivel pár mondatból komplett profi videókat lehet majd létrehozni.

A lehetőségek határtalanok, ha az online marketing szolgálatába állítjuk a SEO mellett az AI-t is.