2024 április 19

Az infláció ellenére rekordösszegű költekezéseket láttunk az ünnepi időszakban

Az Adobe Analytics friss adatai szerint az ünnepi szezonban az online költekezés mértéke 3.5 százalékkal nőtt meg éves szinten. Ez arra utal, hogy az amerikai fogyasztók még a magas infláció ellenére is hajlandóak voltak nagyobb összegeket ajándékokra költeni.

211.7 milliárd dollár

Az Adobe csütörtökön közzétett jelentése szerint 2022 november 1-je és december 31 között az amerikai fogyasztók összesen 211.7 milliárd dollárt költöttek el, ami rekordot jelent az e-kereskedelem történelmében. Az Adobe szerint a végleges adat felülmúlta a korábbi várakozásokat, a vállalat előzetesen 2.5 százalékos növekedést jelzett előre, 210.1 milliárd dolláros költekezés mellett.

Az Adobe korábban közzétett adatai szerint az online eladások októberben és november elején is többnyire stagnáltak, ami arra utal, hogy a vásárlások nagy része az ünnepi szezon későbbi szakaszában történt. Hálaadás napja és Cyber Monday közötti 5 nap, az úgynevezett Cyber Week a növekedés fő hajtóerejének bizonyult. Az amerikai vásárlók csak ebben az 5 napban 35.3 milliárd dollárt költöttek el online vásárlásokra, 4 százalékkal többet, mint 2021 azonos időszakában.

„Meglepő, hogy rekordot döntött az online költekezés egy olyan időszakban, amikor a fogyasztóknak az élet minden területén megemelkedett árakkal kell szembenézniük. Az ünnepi szezon alatt látott különféle akciók, kedvezmények elég vonzóak voltak ehhez.” -mondta el Vivek Pandya, az Adobe Digital Insights vezető elemzője. Az Adobe azt is hozzátette, hogy korábban soha nem látott mértékű kedvezményeket láthattunk.