2024 július 20

Terjeszkedne a Peugeot a magyarországi újautó-piacon

A Peugeot eladásai 30 százalékkal bővültek az idei első öt hónapban a magyarországi újautópiacon, ahol a márka az év végére 2 százalék fölé szeretné emelni részesedését.

Bálint Zsófia márkaigazgató emlékeztetett arra, hogy a teljes magyar piac 9,5 százalékkal bővült 2024. január és május között. A távirati iroda tájékoztatására közölte: a Peugeot márkakereskedők az idén eddig 1247 új járművet adtak el, a személygépkocsi-értékesítés 12,5 százalékkal emelkedett 732 darabra, míg a haszonjárműveké 67 százalékkal 515 darabra. A márkaigazgató a dinamikus bővülést nagyban a kedvező finanszírozási konstrukcióknak tulajdonítja, de szerepe volt benne a megújult haszonjármű-palettának és az elektromos járművek térnyerését szolgáló állami támogatásnak is. Bálint Zófia ismertette, hogy a Stellantis csoporthoz tartozó Peugeot 2023-ban globálisan 1 124 268 új járművet értékesített, ami 6 százalékos bővülés az előző évhez képest.

A márka fő piaca Franciaország, ahol több mint 305 ezer autót értékesítettek. A járművek 28 százalékát Európán kívül adják el. A konszern célja, hogy Európában a legszélesebb elektromosjármű-kínálattal rendelkezzen. 2024 végére már 9 tisztán elektromos személyautó és 3 teherjármű szerepel majd a palettán. A jövő évben pedig minden modellből lesz elektromos változat. 2035-re a Peugeot technológiailag készen fog állni arra, hogy 100 százalékig elektromos járműveket értékesítsen.

Magyarországon a Peugeot az elektromos járművek piacán elenyésző részesedéssel rendelkezik. Ebben a szegmensben más európai gyártókkal együtt tavaly háttérszereplő volt a Tesla árcsökkentési akciója. És a kínai BYD piacra lépése következtében – ezek a márkák voltak a fő nyertesei az elektromosjármű-támogatási rendszernek. Az idén ugyanakkor versenyképes modellel, a 3008 új elektromos és hibrid változatával áll elő a Peugeot. Ehhez nagy reményeket fűz, hiszen az elődmodell eddig az eladásainak 25-27 százalékát adta.

Bálint Zsófia szólt arról, hogy a jelenleg 24 tagú márkaértékesítési hálózat az év végéig várhatóan 3 értékesítési ponttal bővül. Egyre jellemzőbb a multibrand, a kereskedők a Stellantis csoport más márkáival is foglalkoznak – tette hozzá.