2024 május 02

Kia EV nap: számos újdoságot mutattak be

A Kia EV Day-en debütált az EV5 és két új tanulmánymodell. A cél az elektromos autózás népszerűsítése.

A Kia a hagyományteremtő, és mostantól évente megrendezendő EV Day-en mutatta be globális villanyautó-stratégiáját 

A cél az “elektromos forradalom” felgyorsítása, a márka kibővített  kínálata és a töltő infrastruktúra fejlesztése révén 

A Kia három új, kis- és középkategóriás modellt mutatott be az  eseményen 

Kia EV5: a már sorozatgyártású kompakt elektromos SUV  kifejezetten a millenniumi generáció családjainak igényei alapján  született 

Kia Concept EV3: Kia kompakt elektromos SUV-tanulmánya, praktikus és vezetni is élvezet 

Kia Concept EV4: elektromos szedán az “egyesült ellentétek”  formafilozófia jegyében 

A Kia a felhasználói élmény fokozására törekszik: integrált app,  “offline hub”-ok és mesterséges intelligencia 

A Kia Corporation bemutatta három új, kis- és középkategóriás modelljét, a márka EV Day nevű rendezvényén, Koreában. A Kia célja az “elektromos járművek forradalmának” vezetése,  és ezzel a márka vezető szerepének biztosítása világszerte. 

A rendezvényen a Kia bemutatta “villanyautót mindenkinek” elnevezésű programját, és  bejelentette elektromos kínálatának gyors és jelentős kibővítését is. A Kia az EV6 és az EV9  bevezetésével már megalapozta helyét az elektromos járművek globális piacán, most pedig  megmutatta, miként bővíti tisztán elektromos hajtású modelljeinek kínálatát három friss, kis 

és középkategóriás modellel. A cél az elektromos modellválaszték jelentős fejlesztése. 

A rendezvényen mutatkozott be a kifejezetten a millenniumi generációs családok igényei  alapján született EV5 kompakt SUV, valamint két új tanulmánymodell. A Kia Concept EV3 az  EV9 előnyeit kínálja kompakt SUV formában, a Kia Concept EV4 pedig a márka eljövendő  elektromos szedánjainak hírnöke, feltűnő formákkal. A Kia globális villanyautó-stratégiáját is  bemutatta, amelynek célja a vásárlók elégedettségének növelése, a megbízhatóság további  fokozása, valamint a töltő infrastruktúra fejlesztése is. 

“A Kia következetesen arra törekszik, hogy megoldásokat kínáljon azokra a problémákra és  kihívásokra, amelyek ma még több vásárlót visszatartanak az elektromos autóktól.  Lényegében minden igényre kínálunk elektromos járművet, különböző árkategóriákban, és  komolyan teszünk a töltő infrastruktúra fejlesztéséért is.” Mondta Ho Sung Song, a Kia elnöke. 

“Fenntartható mobilitásszolgáltatóként a márka elektromos járművekre való átállása  elkerülhetetlen. Fejlett elektromos technológiáinkkal, látványos formaterveinkkel, hasznos és életközeli szolgáltatásainkkal és ezek következetes alkalmazásával a célunk, hogy a Kia  értékeit a lehető legtöbb emberhez eljuttassuk. Felgyorsítjuk az elektrifikációt!” 

A márka a vásárlói és a felhasználói élmény fokozása érdekében tett lépéseiről, fejlesztéseiről  is beszámolt. Ennek része egy több funkciót egyetlen felhasználóbarát okostelefonos  applikációba integráló új megoldás is. Új szolgáltatások érkeznek, az autók utasterében pedig  megjelenik a mesterséges intelligencia, mint szolgáltatás. 

“A Kia célja, hogy fenntartható mobilitást kínáljon és teljesítse vásárlói elvárásait, azáltal, hogy  ismert felhasználói problémákra kínál egyszerű megoldásokat. Olyan élményt kínálunk, akár  digitális akár offline formában, amely nem csak egyszerű, de egyedi és különleges is. Ez az  élmény már a vásárlás előtt elkezdődik.” Mondta Charles Ryu, a Kia felhasználói élményért  felelős részlegének elsőszámú vezetője. 

“Vásárlóink még teljesebb és még tökéletesebb kiszolgálása érdekében új digitális  platformokat és technológiákat vezetünk be, így folyamatosan újabb és újabb lehetőségeket  találunk a további fejlődésre. Hiszen a Kia DNS-ében benne van a még fejlettebb fenntartható  mobilitásra való törekvés, amit annak érdekében használunk, hogy jobbá tegyük az emberek  életét.” 

A márka célja, hogy 2026-ra elérje az évi egymillió darabos globális elektromos  járműértékesítést, 2030-ra pedig az évi 1.6 milliót. E célok eléréséhez is kulcsfontosságú  mindaz, amit a Kia az EV Day keretében bemutatott. 

A Kia elektromos stratégiája: szélesedő villanyautó- kínálat és fejlődő töltési infrastruktúra, annak érdekében, hogy az elektromos hajtás a lehető legtöbb  felhasználó számára legyen elérhető 

A Kia bejelentette, hogy célja egy széles elektromos járműpaletta felépítése 30,000 és 80,000  dollár közötti ártartományban. E paletta egy része már menetkész, ilyen az EV6 és az EV9 is,  azonban a kínálat hamarosan új kisméretű és kompakt modellekkel bővül. A márka további,  kisebb méretű villanyautók bevezetését is tervezi, olyanokét, mint az EV5, az EV4 és az EV3.  Ezek tervezett árai 35,000 dollárról indulnak, de nem lépik majd át az 50,000 dollárt annak  érdekében, hogy az elektromos hajtásmód a mainál jelentősen gyorsabb ütemben terjedjen  világszerte. 

A feltörekvő piacokon, ahol az elektromos hajtású járművek terjedése lassúbb, a bevezetés  jelentős részben az EV6 és az EV9 modellekre koncentrál majd, az olyan stratégiai  jelentőségű típusok, mint az EV5, az EV4, és az EV3 csak később érkeznek. Ezzel a  megközelítéssel diverzifikálható a kínálat és a márka igazodni képes az eltérő vásárlói  igényekhez is.

A Kia a fenntartható villanyautó-gyártás és a stabil akkumulátor ellátási lánc kiépítésén is  dolgozik, hiszen célja, hogy 2025-re világszere már nyolc üzemében gyártson elektromos  hajtású modelleket. Ezen üzemek nem csak gyártanak majd, itt folyik a fejlesztés is; a kiépülő  rendszer központja Korea lesz. Európában a kisméretű és a középkategóriás elektromos  modellekre összpontosít a Kia, ugyanakkor Kínában a középméret feletti és a nagy  villanyautóké lesz a főszerep. A fejlődő piacokra szánt típusok Indiában készülnek majd. A  Kia az Egyesült Államokban, a kormányzat inflációcsökkentési törvényéhez igazodva többféle  elektromos modell bevezetését tervezi, ugyanakkor akkumulátoripari együttműködéseket is  kiépít, üzemeinek stabil és megbízható globális akkumulátor-ellátása érdekében. 

A Kia elektromos modellpalettája: gyorsan bővülő sokoldalú kínálat, különböző  vásárlói igényekre 

Minden egyes elektromos modell kulcsszerepet játszik az elektromos átállás felgyorsításában  azzal is, hogy szélesíti a választékot, így egyre szélesebb vásárlókör számára teszi nem csak  vonzóvá, de elérhetővé is az elektromos autózást. 

Bár a márka valamennyi elektromos modellje speciális vásárlói szempontok figyelembe  vételével készül, számos központi elemük közös. Ilyen például a Kia világszínvonalú  elektromos platformtechnológiája, az innovatív “egyesült ellentétek” formavilág, és a márka  fenntartható anyag- és festékhasználati rendszere, a CMF. Utóbbi speciális autóipari  megközelítést is jelent: valamennyi új modell kötelező eleme tíz, fenntarthatóságot támogató  részletmegoldás. Ezek közé tartozik a bioműanyagok használata, a bio-fényezés és az  újrahasznosított PET palackokból, vagy halászhálókból készített utastéri kárpitozás. 

A Kia EV5 SUV1: a millenniumi családok igényeire hangolva 

Az EV5 már a harmadik modell Kia eleve elektromos hajtásra tervezett kínálatában, a márka  E-GMP nevű padlólemezén. Az elektromobilitás új korszakát képviseli, és határozott SUV  vonalakat hord, amelyeket a márka “egyesült ellentétek” nevű formanyelve alapján alkottak  meg. Sokoldalú, komfortos, fejlett technológiákkal, dinamikus menetteljesítményekkel, úttörő  biztonsági rendszerekkel, harmonikus egységben. 

Az EV5 utastere alapjaiban friss, formai és szerkezeti alapjai a nagyobb EV9-től érkeztek. Tágas, kényelmes megoldásai pedig sok szempontból az otthonok nappalijait idézik. 

Elektromos hajtás és vezetési élmény 

Az EV5 a Kia kifejezetten elektromos modellekhez tervezett padlólemezén, az E-GMP-n  érkezik. Ez a műszaki alap a biztonsági jellemzők fokozásán túl az élvezetes kezelhetőséghez  és a kiváló menetdinamikai jellemzőkhöz is komolyan hozzájárul. Az EV5 Kínában és  Koreában is készül, a kínai piacra háromféle változatban: alap, hosszú hatótávú, és hosszú  hatótávú, összkerék-hajtású kivitelben. 

Az alapmodell akkumulátorcsomagjának kapacitása 64 kWh, villanymotorja 160 kW  teljesítményű, várható hatótávolsága pedig eléri az 530 km-t (a vegyes töltési-terhelési ciklus,  a CLTC szerint). A hosszú hatótávú változat 720 km megtételére képes egyetlen feltöltéssel,  ugyanez a modell összkerék-hajtással (két villanymotorral), 88 kWh-s akkumulátorral és 230  kW-os kombinált összteljesítménnyel (160 kW elöl és 70 kW hátul) is készül. A Kia által megcélzott CLTC szerinti hatótáv-érték ebben az esetben 650 km. Az EV5 gyorstöltésre is  alkalmas, ezzel akkumulátora mindössze akár 27 perc alatt 30-ról 80%-os szintre tölthető. 

A koreai piacon forgalomba kerülő változatok fejlesztése még nem fejeződött be. Itt az  apamodell 58 kWh-s akkumulátorral és 160 kW teljesítményű villanymotorral jelenik meg, a  hosszú hatótávolságú modellt pedig ugyanekkora teljesítmény mozgatja, akkuja azonban  nagyobb, 81 kWh-s. A hosszú hatótávú, és összkerék-hajtású EV5-ösök 160 kW-os első, és  70 kW teljesítményű hátsó villanymotorral készülnek, kombinált rendszerteljesítményük 225  kW. Az egyes modellváltozatok hatótávolsági adatait a piaci igényeknek megfelelően alakítják  ki. 

Az EV5 akkumulátorcsomagja valamennyi időjárási körülményben kiválóan teljesít,  szélsőséges melegben éppúgy, mint a legnagyobb hidegekben. Az EV6 modellekben  bemutatott hőszivattyús hűtő-fűtőrendszer az EV5-ben is megjelenik, fő feladata, hogy az  akkumulátor a külső hőmérséklettől függetlenül mindig optimálisan teljesítsen. 

A regeneratív fékrendszer kényelmes és biztonságos egypedálos vezetésre is alkalmas (i Pedal).  “Az elektromos autók piaca egyre bővül. Ma már nem csak az eltökélt villanyautó-hívők  vásárolnak ilyen modelleket, a vevőkör jelentősen kiszélesedett. Az elektromos átállás vezető  márkájaként a Kia az igényekre reagálva gyorsan szélesíti kínálatát és kis-, valamint  középkategóriás modelleket is bemutat. E bővítés első lépése az EV5 bevezetése. Bővülő  kínálatunk hatékonyan felgyorsítja majd az elektromos autózás terjedését, a korábbiaknál  szélesebb választékot nyújtva vásárlóinknak.” Mondta Spencer Cho, a Kia globális  üzletfejlesztési vezetője. 

“Az EV5 nem pusztán egy újabb modell a Kia kínálatában, hiszen azt is megtestesíti, amit a  Kia az elektromos autózás most kibontakozó forradalmáról gondol. Ez kiváló alkalom a  számunkra, hogy bemutassuk elektromos stratégiánkat és azt is, mennyire következetesen  haladunk előre a világméretű elektromos átállás folyamatában.” 

Az EV5 GT változatban is piacra lép, még élvezetesebb vezetési élményekkel és  teljesítményjellemzőkkel. E modell részleteit csak később hozza nyilvánosságra a Kia. 

Infotainment és konnektivitás 

Az EV5 tágas, világos utastere tele van csúcsszínvonalú intainment- és konnektivitási  technológiákkal, olyanokkal, amelyek a digitális élet tökéletes élvezetét kínálják minden  helyzetben. 

A Navigation Cockpit (ccNC) infotainment rendszer az OTA szoftverfrissítéseket is támogatja,  széles panoráma kijelzője 12.3 colos vezetői információs-, és ugyanekkora infotainment  képernyőből áll, a fűtés-szellőzés kezelőpaneljének átlója 5 col. 

A Kia új, egységesített grafikájú, a korábbiaknál gyorsabban értelmezhető információkat  szolgáltató fedélzeti rendszere (GUI) a navigációra és a telematikai funkciókra is kiterjed. Könnyen áttekinthető villanyautó-specifikus menürendszer teszi egyszerűbbé a használatot, a vezető egy pillantással áttekintheti a hatótávra és a töltésre vonatkozó adatokat. Az  információáramlást a rendelhető head-up kijelző teszi még gördülékenyebbé. 

A fizikai gombok száma minimális. A központi képernyő alatt négy rejtett kapcsoló szolgál az  indításra, a fűtés-szellőzés, valamint a navigáció kezelésére. Korábban ezek a funkciók 17  műszerfali gombot és kapcsolót igényeltek. 

A háromzónás légkondicionáló rendszer beállításait külön kezelheti a vezető, az első utas  valamint a hátul utazók, az “utánfúvó” funkció pedig a légkondicionáló kikapcsolása után, teljesen kiszárítja a rendszer párologtatóját, így elmaradnak a kellemetlen szagok. Az EV5 digitális szolgáltatásainak karbantartásához és frissítéséhez nem kell a szervizbe látogatni, a the Kia Connect Store számos, az autózást még élvezetesebbé tevő kiegészítőt is kínál. 

Biztonság és kényelem 

Valamennyi EV5 modellváltozatban alapfelszerelés a 7 légzsák. A karosszériát a  legmodernebb biztonságtechnikai szerkezeti megoldásokkal is felszerelték, és márka vezetői  asszisztensrendszereinek teljes kínálata (ADAS) megtalálható benne. 

Az autópályán vezetést támogató asszisztens (HDA2) segít a biztonságos követési- és  oldaltávolság tartásában, a sávváltások végrehajtásában és a sáv közepén vezeti az autót. 

A digitális kulcs egyetlen gombjának megnyomásával a vezető bekapcsolhatja a távoli  parkolást segítő rendszert, amivel az EV5 önálló parkolásokra is képes. A kiszállási segéd és  a távirányítós előre-, valamint hátrafelé haladás szintén hatásosan segíti a parkolást szűk  helyeken, vagy sűrű forgalomban. 

A parkolórendszer ultrahangos érzékelőinek jelei alapján kormányozza a parkolóhelyre az  EV5-öt úgy, hogy közben a gázpedált, a féket és az irányváltásokat is kezeli. A rendszer  automatikus vészfékezésre is képes, amennyiben akadályt érzékel a jármű útjában. A hátsó  keresztirányú ütközést elkerülő rendszer megakadályozza a baleseteket a nehezen belátható  parkolóhelyekről való kitolatáskor. 

Az EV5-öt külső eszközök töltésére és működtetésére alkalmas (V2L) rendszerrel is  felszerelték, és akkumulátora a hálózat felé is képes az energiaátadásra (V2G). Utóbbi funkció  csak azokban az országokban lesz elérhető, ahol erre az elektromos hálózat alkalmas. 

Többféle üléskialakítás 

Az EV5 környezetbarát, újrahasznosított PET palackokból és bio-műbőrből készült  üléskárpitokkal is elérhető. Ez a jellemző tovább fokozza a praktikus, kényelmes és  kifejezetten a millenniumi családok igényei alapján megalkotott utastér használati jellemzőkön  túlmutató, környezetvédelmi és fenntarthatósági értékeit. 

A kínai piacon forgalmazott modellváltozatokba elöl egybeépített, háromszemélyes ülést  szerelnek, hangulatfényekkel, a középső kartámaszban asztallal és tárolórekesszel. 

A fokozatmentesen állítható támlájú üléseket úgy tervezték meg, hogy kiválóan  megtámasszák a gerincet és a hátat. A relaxációs ülések három fokozatban és négyféle  üzemmódban állítható masszázzsal kényeztetnek. A komfortülések szintén kivételes  kényelmet kínálnak ülésenként hat légcellával, négy irányban állítható deréktámasszal, háromfokozatú fűtéssel, szellőzéssel és lábtámasszal. Az ülésekbe három légzsákot is beépítenek, fejtámlájuk pedig négy irányban állítható, így a védelem tökéletes. 

Az utastér, álló helyzetben egyszerűen és gyorsan hálószobává alakítható, a hátsó ülések  teljesen síkba dönthetők. A hátsó konzol 4 l-es doboza hűthető és fűthető is, hőmérséklete 5  és 55 Celsius fok között szabályozható, így éppúgy alkalmas az uzsonna melegen tartására,  mint az üdítők vagy az ásványvíz hűtésére. 

Az utastér étkezővé is formálható, hiszen a csomagtartó padlója egyszerűen és gyorsan az  autón kívül is használható asztallá alakítható. 

A Kia Concept EV3: a csúcskategóriás SUV modellek technológiája, kényelme  és formavilága kompakt méretben 

A Concept EV3 a Kia kompakt méretű, praktikus és élvezetesen vezethető elektromos  szabadidő-autóinak előképe. Formai és technológiai megoldásai a márka elektromos  zászlóshajójának számító EV9 jellemzőit kínálják, kompaktabb és így elérhetőbb formában. Bár elképzelhető, hogy egyesek számára ez összeegyeztethetetlennek tűnik, a  tanulmánymodell formai megoldásai a kontrasztok fúziójára épülnek, a Kia “egyesült  ellentétek” formafilozófiája alapján. A Concept EV3 tervezői a formanyelv “okkal élvezetes”  elnevezésű pillérére támaszkodtak a leginkább. 

“Az “élvezet” első hallásra nehezen tűnik összeegyeztethetőnek az “ok” jelentéstartalmával.  Hiszen előbbi érzelmi, utóbbi pedig logikai eredetű. Azonban ha kombináljuk őket,  kontrasztjuk erős és hatásos.” Mondta Karim Habib, a Kia formatervezésért felelős alelnöke. 

“A Concept EV3 esetében az “okkal élvezetes” leginkább a robusztus karosszéria lágy  sziluettjén érhető tetten. Ugyanakkor a vonalak és a felületek játékán is, a dinamikus  oldalvonal ellenpontozásában.” 

Az előre tolt szélvédő és a hosszú és lejtős tetővonal egyedi oldalnézetet eredményez, a szögletes kerékjáratok robusztussága váratlan és rendkívül hatásos formaelem. Ezeket a  körülölelő formájú szélvédő és a megemelt C-oszopok is kiemelik, utóbbiak úgy hatnak,  mintha a tető lebegne az autó felett. 

A Concept EV3 utasterében az átalakíthatóság praktikuma és az élvezet között feszül az  ellentét, ugyanakkor a tágasság, a kényelem és a vezetés élvezete jelentős részben éppen a  praktikus kialakításból ered, ami ráadásul akkor is kínál élvezeti értéket, ha már az utasok  elérték úticéljukat. 

Az utastér érzelmi jólétet sugároz. Ezt szolgálja a finom, visszafogott hangulatvilágítás, a  letisztult műszerfal és a felületek egyszerű kialakítása is. 

A fejlett és ergonomikus üléskialakítás és a környezettudatos anyaghasználat összecseng a  márka célkitűzésével, a világméretekben is működőképes fenntarthatósággal. Az utastér  állítható és elfogatható asztalai négyféle alaphelyzetben rögzíthetők: Fókusz, Társasági,  Frissítő és Tároló. A dönthető hátsó ülőlap is a flexibilitást szolgálja, hiszen összehajtogatva  jelentősen megnöveli a csomagtér méretét, így akár elektromos rollerek és kerékpárok is  könnyen szállíthatók.

A Kia Concept EV4: az elektromos szedán újraértelmezése 

A Concept EV4 a “fejlődés ereje” értékeit vonultatja fel az “egyesült ellentétek” formaelméletén  belül. ‘Ez az irányvonal a képességekre, a tapasztalatokra és a kreativitásra épít, azaz  mindarra, amit éppen a márka formaközpontú átalakulása hozott a felszínre. Ez a  megközelítés segíti az újszerű egyedi járműformák friss alapvetéseinek megalkotását,  olyanokét, amelyek teljes szektorokat formálnak újjá. A Concept EV4 éppen ilyen újraformáló.  

A négyajtós kialakítás eleve azt sugallja: ez az autó egy szedán. Ugyanakkor a karosszéria  vonalvezetése ennél többet sejtet: az elektromos négyajtósok egy alapjaiban új, valóban  négyajtós, de a hagyományos szedánok értékein túlmutató innovatív kategóriájának  érkezését. 

A “fejődés ereje” a geometrikus formák és a nagy, letisztult felületek összjátékából ered, az  EV4 új, érték alapú megközelítést képvisel felhasználói élményben és technológiában  egyaránt. A mélyre húzott feltűnő orr, a hosszú hátsó rész és a tetőspoiler a sportautók világát  idézi. 

Az agresszív vonalú orr kiemeli a karosszéria letisztult oldalvonalát, a szélesen, az első  lökhárító szélein elhelyezett függőleges tájolású fényszórók pedig még szélesebbnek láttatják  az autó kiállását. Az EV4 tökéletesen példázza a Kia eltökéltségét a határok feszegetése iránt,  mind formai, esztétikai, mind pedig műszaki, technológiai szempontból.  

Az utastérben a vízszintes tájolású formaelemek uralkodnak, a cél itt a vezetés tökéletes  élvezete. A lehető leginkább letisztult kialakítás érdekében a Kia formatervezői még a fűtés szellőzés kezelőelemeit is külön panelre telepítették, amely a középkonzolba hajtható, és a  keskeny szellőzőnyílások rácsozatának formái is flexibilisen változtathatók. 

A körülölelő környezet azt szolgálja, hogy a vezető minden pillanatban tökéletesen uralhassa,  zavaró hatások nélkül irányíthassa és élvezhesse az autót, a kétképernyős keskeny műszerfal  pedig minden helyzetben tökéletesen látható és kényelmesen, zavaró hatások nélkül  kezelhető. 

A Concept EV4 “Mind Modes” üzemmódja a pillanatnyi helyzethez igazítja a hangulatvilágítást  és a szellőzők formáit. A “Perform” beállítással a vezető minden szükséges információt  megkap, ami csak elérhető, ugyanakkor “Serenity” módban egy sor digitális grafika teremt  pihentető utastéri hangulatot. 

Fejlődő töltő infrastruktúra 

A Kia az elektromos autózás terjedésének felgyorsítása érdekében a töltőhálózat  fejlesztéséért is aktívan tesz. Észak Amerikában a márka bejelentette, hogy 2024 negyedik  negyedévétől elektromos járműveit a helyi töltési szabványbak (NACS) megfelelően értékesíti. Ezzel a Kia tulajdonosok közel 12,000 Tesla Supercharger-hez is hozzáférhetnek. 

Egy hat autógyártóból álló együttműködés részeseként a Kia 30,000 új töltőpont létesítésén  dolgozik Észak-Amerikában, a megvalósítási céldátum 2030. Európában ugyanakkor négy  csoporttal is kooperálva létrehozta az IONITY-t, amely a legjelentősebb autópályák mentén  kínál 2,800 gyorstöltőt. A cél összesen 7,000 töltőhely létrehozása 2025-ig, kiterjedt töltőhálózatot kínálva a márka vásárlóinak.

A Kia új villanyautó-élménye: új szinteken a felhasználói élmény Az elektromos autózás terjedésének felgyorsítása érdekében a Kia a fogyasztói, felhasználói  élmények valamennyi területén új megoldásokra törekszik. A cél, a lehető legkényelmesebbé  tenni az elektromos átállást mindenki számára. Ehhez azonban már a vásárlás előtti élmények  fejlesztésre is szükség van. 

A 2024 első felében megjelenő “Kia App” az autókeresés első pillanataitól fogva segít  eligazodni a márka kínálatában, a tesztevezetések megszervezésén át támogatva a vásárlót egészen új autója átvételéig, sőt az után is. 

Egy az ügyfelek valamennyi kérdésének gyors és hasznos megválaszolására képes,  mesterséges intelligenciára épülő chatbot is az app részét képezi majd, ugyanakkor a  rendszer biztosítási kedvezményeket is kínál. Legfontosabb újdonsága az ‘E-routing’ funkció,  amely az autó akkumulátorának aktuális töltöttségi szintje alapján ajánl célba vezetési 

útvonalakat, az elérhető töltési helyek figyelembevételével. Ugyanakkor a rendszer helyi  információk sokaságát is kínálja, akár a közeli éttermek kínálatát is valós időben bemutatva. A használók a töltés folyamatát szintén nyomon követhetik okoskészülékükön. 

A Kia az úgynevezett “offline” élmények megújítására is törekszik, ilyenek a márka elektromos  kínálatát bemutató “Digital City Store”-ok és ”EV Unplugged Ground”-ok Koreában, valamint a Koreán kívüli “City Store”-ok. A márka terveiben szerepel további, kizárólag elektromos  modelleket kínáló kereskedések megnyitása is az Egyesült Államokban, Európában, Kínában  és Indiában. 

Virtuális valóság (VR) a kevert valóság (MR) technológiák kombinációjával a márka célja  tökéletes és teljes felhasználói élmények kialakítása, olyanoké, amelyek révén a vásárlók még  közelebb kerülhetnek a Kia járműveihez. A vevőszolgálatok teljesítményének fokozása, az  értékesítők képzése és termékspecialisták kinevelése világszerte szintén a tervek között  szerepel, így a vevők a világ minden táján megtalálhatják a számukra leginkább megfelelő  elektromos Kiát. 

A Kia a generatív mesterséges intelligenciát is kutatja és fejleszti, kifejezetten azzal a céllal,  hogy forradalmasítsa a járművei által kínált felhasználói élményt. Ennek érdekében a világ  vezető mesterséges intelligenciát fejlesztő vállalkozásaival együttműködve kínál majd új  szolgáltatásokat: útvonal optimalizálást, útvonaltervezést, szórakozást vagy vészhelyzeti  segítséget. Az OTA frissíthető generatív mesterséges intelligencia a 2024-ben érkező EV3-ban jelenik meg elsőként, majd az EV4 és az EV5 újabb változataiban is a piacra lép. 

EV Day-ek a jövőben 

A Kia a jövőben ezeken a rendezvényeken tervezi bemutatni új elektromos modelljeit,  tanulmányautóit, és friss technológiáit – évente egyszer. A cél a márka aktuális helyzetének  bemutatása, és jövőképének előrevetítése.