Erős negyedévet zárt a Ferrari, tartja a 2025-ös célokat
A Ferrari kedden a várakozásokat meghaladó harmadik negyedéves nyereségről számolt be, miközben megerősítette 2025-ös pénzügyi célkitűzéseit. Az olasz luxus sportautógyártó 382 millió euró (439,5 millió dollár) nettó nyereséget ért el a július–szeptemberi időszakban. – írta a CNBC.

A bevételek és a szállítások is nőttek
A Ferrari harmadik negyedévi nettó bevétele 1,77 milliárd euró volt, ami 7,4%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A vállalat 3401 autót szállított le a negyedévben, ami szintén enyhe növekedést jelent. Az LSEG elemzői konszenzusa 367,33 millió eurós nyereséget várt, így az eredmény felülmúlta az előrejelzéseket. A mostani adatok közel 2%-os növekedést jeleznek az egy évvel korábbihoz képest.
Magabiztos üzenet a menedzsmenttől
„Meggyőződéssel és erős láthatósággal haladunk tovább fejlesztési útunkon” – mondta Benedetto Vigna, a Ferrari vezérigazgatója. Hozzátette: „A tőkepiaci napunkon egyértelmű pályát határoztunk meg márkánk hosszú távú érdekei szerint, megteremtve ezzel a fenntartható növekedés alapjait 2030-ig.”
A 2025-ös előrejelzés változatlan maradt
A Ferrari megerősítette a 2025-ös profitvárakozását, amelyet október 9-i tőkepiaci napján módosított felfelé. A vállalat az eddigi, több mint 7 milliárd eurós cél helyett legalább 7,1 milliárd eurós nettó bevételt vár az évre. A javulást elsősorban a termékpaletta bővülésével, a személyre szabott megoldások növekvő keresletével, valamint a vártnál alacsonyabb ipari költségekkel indokolta a második félévben.
Részvénypiaci háttér: történelmi zuhanás után jött a pozitív fordulat
Az eredmények nem sokkal azután érkeztek, hogy a Ferrari október 9-én a valaha volt legnagyobb napi részvényzuhanását szenvedte el. Az árfolyam akkor 15,4%-kal esett, és 354 eurón zárt, miután a 2030-ra vonatkozó hosszú távú előrejelzés csalódást keltett a befektetők körében.
A mostani erős negyedéves számok azonban részben ellensúlyozhatják a befektetői aggodalmakat, és újra bizalmat adhatnak a márka növekedési kilátásaiba.