2025 november 18
Miért nem kell a kínai elektromos autó a németeknek? – Elektromosak, olcsók, mégsem kelendők

Miért nem kell a kínai elektromos autó a németeknek? – Elektromosak, olcsók, mégsem kelendők

Hiába olcsók és elektromosak, a németek nem kérnek a kínai autókból.Bár Európa más részein már berobbantak, Németországban még mindig csak pár ezer darabos a kínai márkák flottája. A 49 milliós autópark alig 0,2 százalékát teszik ki a kínai márkák. A technológia adott, az ár kedvező. A német vásárlók bizalma és márkahűsége egyelőre megálljt parancsol a terjeszkedésnek.

Bár a kínai autógyártók világszerte egyre komolyabb kihívást jelentenek a hagyományos márkák számára, Németországban egyelőre alig hagynak nyomot az utakon. A legfrissebb adatok szerint a kínai márkák részesedése a német autóállományban és az új forgalomba helyezések között továbbra is marginális – számolt be a kínai autók németországi jelenlétéről a Handelsblatt német lap.

Mindössze 0,1–0,2 százalék a piaci részesedés – egyelőre

A Német Szövetségi Közúti Közlekedési Hatóság (KBA) 2025. január 1-jei statisztikái alapján a teljes, autóállomány 49,3 milliós gépjárműből áll. Ebből a kínai márkák részesedése mindössze 0,1–0,2 százalék, azaz 70 ezer darab körüli jármű. Ez rendkívül alacsony arány, figyelembe véve, hogy a kínai márkák számos európai országban, különösen a déli és keleti piacokon már jóval nagyobb részesedéssel vannak jelen.

A német piacon a kínai autók többsége elektromos hajtású. Az arányuk eléri a 72 százalékot, ami jól tükrözi a kínai gyártók elektromos fókuszú stratégiáját.

MG vezet, BYD még csak kapaszkodik

A kínai márkákat az MG hozza forgalomba Németországban. A forgalomban lévő autók több mint 70 százalékát ők hozzák be az országba, mintegy 49 557 járművet. A dobogón a Lynk & Co és a Great Wall Motor (GWM) áll még, 6-6 ezer darab körüli állománnyal. A BYD, amely globálisan egyre jelentősebb szereplő, Németországban csak mintegy 4 500 autót értékesített eddig.

Az olyan, technológiailag előremutató márkák, mint a Nio, Aiways, Xpeng vagy Leapmotor csak néhány száz járművel vannak jelen. Ez arra utal, hogy egyelőre inkább márkabevezetési szakaszban járnak.

Az áttörés még várat magára a német ízlés a bizalomra épít

Bár a kínai márkák az elmúlt években komoly technológiai fejlődést értek el, és versenyképes árakkal lépnek piacra, a német vásárlók továbbra is óvatosak. Ennek oka nemcsak az ismeretlenség, hanem a márka iránti bizalom hiánya, a szervizháttér kérdése, valamint a német autóipar erős márkahűsége is.

Az újonnan regisztrált kínai gyártmányú autók az elmúlt évben alig az új autók egy százalékát tették ki, ami azt mutatja: a növekedés lassú, de nem állt le.

A jövő kulcsa az lehet, hogy a kínai gyártók hogyan tudják meggyőzni a német vásárlókat. Az elektromos modellek hatótávjuk növekedésével, technológiájával és árával, valamint hosszú távon azzal, hogy fenntartható és megbízható választást jelentenek egy prémium márkához képest.

Címlapkép forrása: BYD

Oszlányi Gyöngyvér

Oszlányi Gyöngyvér



Oszlányi Gyöngyvér a Tőzsdefórum vezető szerkesztő-újságírója, ahol gazdasági témájú cikkeket ír, hírszerkesztéssel és címlapszerkesztéssel is foglalkozik. Korábban a Médiaworksnél dolgozott újságíróként, és megfordult a Világgazdaság, Magyar Nemzet, Bors, Ripost vagy Metropol oldalain. Tapasztalata kiterjed a gazdasági, kulturális, valamint közösségi hírek szerkesztésére, és szoros kapcsolatban áll a napi gazdasági eseményekkel.Fotósként rendszeresen jelentek meg a sajtóban képei. Rendszeresen vett részt sajtóeseményeken, ahol interjúkat, tudósításokat és beszámolókat készített, sőt videós anyagokat is forgatott, amelyek több milliós nézettséget értek el. Pályafutását művészeti menedzseri és újságírói diplomával kezdte, majd a József Attila Tudományegyetemen szerzett kommunikáció szakos diplomát. Két évig műsorvezetőként dolgozott filmes témájú podcasteken. Újságírói munkája előtt marketingmenedzserként dolgozott nemzetközi reklámügynökségeknél, ahol sikeres reklámkampányokat szervezett és PR területen szerzett tapasztalatokat. Ezen kívül dizájnerként és kulturális menedzserként is több projektben vett rész sikeresen. Gyöngyvér fiatal korában táncművészként dolgozott nemzetközi filmekben szerepelt és modern darabokban működött közre.

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.