2024 április 26

A Google-nél sem lesz kriptovaluta-reklám

Nyártól jön a váltás

Scott Spencer, a kaliforniai székhelyű technológiai óriásvállalat fenntartható reklámokért felelős igazgatója a CNBC amerikai hírtelevíziónak adott nyilatkozatában elmondta, hogy frissítik a pénzügyi szolgáltatásokra vonatkozó reklámpolitikájukat, és júniustól kezdve nem engedélyezik a digitális devizákkal kapcsolatos tartalmak reklámozását, beleértve a kriptodeviza kibocsátásával történő tőkegyűjtést (ICO), a digitális pénztárcákat (wallet) és a kereskedési tanácsadást is.

A Google még a törvényesen működő kriptodeviza vállalatoknak sem engedi meg, hogy hirdetéseiket közzétegyék.

„Nincs kristálygömbünk, hogy meg tudjuk jósolni a kriptodevizák jövőjét, de éppen elég fogyasztót láttunk, akik károkat szenvedtek el vagy károsultak lehetnek. Ez egy olyan terület, amelyet rendkívül óvatosan akarunk megközelíteni” – mondta.

Nagy hullámok

A Facebook már januárban bejelentette, hogy letiltja minden olyan pénzügyi termék vagy szolgáltatás hirdetését a világ legnagyobb közösségi hálózatán, amely gyakran szerepel félrevezető vagy megtévesztő reklámokban, az olyanokat, mint a bináris opciók, a kriptodeviza kibocsátásával történő tőkegyűjtés és a digitális deviza.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

A bitcoin árfolyama tavaly rohamosan – egy év alatt több mint ezer százalékkal – emelkedett, de rendkívül nagy kilengések mellett. A látványos emelkedés leginkább a kisbefektetőket hozta lázba szerte a világon, a nagy intézményi befektetők túlnyomó része távol maradt a rendkívül kockázatos kriptodeviza-piacoktól.

Lefelé indult az árfolyam

A Google bejelentésének hatására jelentősen csökkent a bitcoin árfolyama. A nagy kriptodeviza kereskedési platformok közül a Bitfinexen 8494,3 dolláron, 5,76 százalékos mínuszban, a Bitstampon 8483,50 dolláron, 6,77 százalékos veszteségben, a Geminin pedig 8484 7olláron, 6,62 százalékos mínuszban állt a jegyzés szerdán késő délután.

Az egyik széleskörben elfogadott bitcoin árfolyamindex, a Coindesk indexe – amely a legnagyobb kereskedési platformok jegyzéseinek átlagát mutatja – 8482,97 dolláron, 7,23 százalékos veszteségben állt szerda délután, napi minimumát 8476,01 dolláron, a maximumát pedig 9313,03 dolláron érte el. Tavaly december 18-án 19 511 dolláron ért történelmi csúcsra ért a CoinDesk árfolyamindexe.

Többször léptek fel

A Google tájékoztatása szerint 2017-ben másodpercenként 100 alkalommal távolított el olyan hirdetést, amely nem felelt meg a hirdetési irányelveknek, ezzel elősegítve a biztonságosabb, szabadabb internetezés, tanulás, munka és tájékozódás lehetőségét mindenki számára.

A rossz hirdetési élmények – mint például az adathalászat vagy a félrevezető és felhasználói élményt romboló reklámhirdetések – a felhasználókat is és a szabályszerűen hirdetőket is negatívan érinti. 2017-ben a Google több hirdetést és kártékony szereplőt távolított el a rendszerből, mint bármikor korábban. 

A Google 2017-ben blokkolt
– 3,2 milliárd hirdetést, ami megsértette a hirdetési irányelveket,
– 79 millió hirdetést, amely rosszindulatú vírust tartalmazó oldalra irányította a felhasználót,
– 400 ezer nem megbízható weboldalt,
– 66 millió olyan megtévesztő hirdetést, amely kattintásra ösztönöz
– 48 millió olyan hirdetést, mely arra csábította az internetezőket, hogy nemkívánatos szoftvereket telepítsenek,
– 12 ezer úgynevezett „scraping website”-ot (amelyek jogtalanul másolt híreket jelenítenek meg),
– 7000 AdWords-fiókot, amely álcázott hirdetést jelenített meg.