2024 július 20

Nem vesznek BMW-t az emberek

Stagnáltak a BMW konszern eladásai az első félévben a cég honlapján szerdán publikált kimutatás szerint. Az elektromos modellek értékesítése csaknem negyedével nőtt ugyan, de az is messze elmarad a tavalyi éves növekedési ütemtől.

A német autóipari konszern az év első felében 1,213 millió autót értékesített, 0,1 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Ezen belül maga a BMW márka jobban teljesített 1,096 millió, az előző évinél 2,3 százalékkal több autó értékesítésével. A MINI és a Rolls-Royce márkák forgalma azonban csökkent: a MINI eladásai 18,7 százalékkal 114 ezerre, a Rolls-Royce eladásai pedig 11,4 százalékkal 2819-re.

Második negyedév

A második negyedéves értékesítési adatok kedvezőtlenebb képet mutatnak az év első felénél: a konszern eladásai 1,3 százalékkal csökkentek a múlt év azonos időszakához képest 618 ezerre. A BMW márka eladásai 2,2 százalékkal nőttek 565 ezerre. A MINI 27,6 százalékkal kevesebb autót adott el, 52 ezret, a Rolls-Royce pedig 16,0 százalékkal kevesebbet, 1294-et. A legnagyobb mértékben a teljesen elektromos modellek értékesítése nőtt: az év első felében 24,6 százalékkal 190 ezerre, ami azonban messze elmarad a tavalyi éves áltagtól, amikor közel háromnegyedével nőttek az elektromos modellek eladásai. A növekedési ütem lassulása a második negyedévi értékesítési adatokban mutatkozik meg: a 108 ezres eladás 22,2 százalékkal haladja meg a tavaly második negyedévi értékesítést.

Az eladások lassulása földrajzi megoszlásban is megmutatkozik: Európában az év első felében 2,6 százalékkal többet, 460 ezer autót értékesített a konszern, a második negyedévben pedig 232 ezret, 0,1 százalékkal kevesebbet. Ezen belül Németországban az első félévi értékesítés 3,3 százalékkal csökkent 130 ezerre, a második negyedévi pedig 11,5 százalékkal 68 ezerre. Ázsiában az év első felében 3,6 százalékkal kevesebb, 493 ezer autót adott el a BMW konszern, a második negyedévben pedig 4,3 százalékkal kevesebbet, 249 ezret. Ezen belül Kínában az első félévben 4,2 százalékkal 376 ezerre, a második negyedévben 4,7 százalékkal 188 ezerre csökkentek az eladások. Az eladások Amerikában növekedtek: az év első felében 2,1 százalékkal 229 ezerre, a második negyedévben 3,0 százalékkal 121 ezerre.

Ezen belül az Egyesült Államokban az év első felében 1,5 százalékkal 188 ezerre, a második negyedévben 1,7 százalékkal 97 ezerre. Jochen Goller, a BMW AG igazgatótanácsának az ügyfelekért, márkákért és értékesítésért felelős tagja a jelentést kommentálva hangsúlyozta, hogy „a kihívásokkal terhes piaci környezetben a BMW márka vonzó termékportfóliójának köszönhetően az első félévben növelni tudta eladásait. Az év első hat hónapjában sikerült kétszámjegyű növekedést elérnünk a tisztán elektromos meghajtású járművekkel és a felső prémium szegmens modelljeivel” – mutatott rá.