Múlt keddi csúcsáról több mint 30 százalékot esett a Rivian árfolyama.

A Rivian Automotive részvényei tegnap ismét veszteséges napot zártak, sorozatban a negyediket. Múlt keddi csúcsáról közel 35 százalékot esett a Rivian árfolyama. A zuhanás mögött több ok is állhat, köze lehet annak a pénteki hírnek hozzá, mely szerint a Ford és a Rivian mégsem fog közösen elektromos autókat fejleszteni, vagy csak szimplán túlértékeltnek gondolták a befektetők.

Tegnap a Rivian több mint 15 százalékos mínuszban is járt, a nap végére feljebb tudott kapaszkodni és 8.16 százalékos csökkenést követően 118.11 dolláron zárta a hétfői kereskedési napot.

A Rivian november 11-én, csütörtökön lépett tőzsdére, az eredetileg tervezett 135 millió darab helyett végül 153 millió darab részvényt adott el, 78 dolláros árfolyam mellett.  Az előzetes hírek alapján a társaság 135 millió darab részvényt adott volna el 72-74 dolláros árfolyam mellett. Az IPO keretében a Rivian végül több mint 12 milliárd dollárnyi tőkét vont be.

A tőzsdére lépést követően látványos rallyt láthattunk a papír árfolyamában, a lakossági befektetők számára már 100 dollár fölött nyitott a papír. Mi is és a nemzetközi sajtó is sokat foglalkozott azzal, hogy a közel 180 dolláros csúcs mellett a Rivian több mint 145 milliárd dolláros piaci kapitalizációval a harmadik legértékesebb autógyártóvá vált. A hétfői záróár mellett a Rivian market capje durván 105 milliárd dollár.

Múlt kedd óta azonban folyamatosan csökken a részvény árfolyama, jelenleg a 179.45 dolláros csúcsához képest közel 35 százalékos mínuszban van a papír. Az IPO óta rendkívül volatilis volt a részvény, a pénteki 4.2 százalékos emelkedése volt a legkisebb százalékos arányú napi elmozdulása a papírnak.

A Rivian első modellje, az R1T névre keresztelt elektromos pickup, második modellje az R1S nevű SUV. Az R1T listaára 67 500 dolláron indul, míg az R1S 70 ezer dollártól vihető haza. A gyártó eddig mindössze néhány R1T-t szállított le, az R1S értékesítése várhatóan decemberben indul. A Rivian december-január környékére becsüli az értékesítési volumen felpörgését.

Az Egyesült Államokban különösen népszerűek a SUV-ok. Az eladott új autók közel fele SUV, 20 százaléka pickup. Ez egy átlagos évben durván 9 millió SUV-ot és 4 millió pickupot jelentene. A Rivian pont ebben a szegmensben próbál szerencsét, meglátjuk sikerül-e.