2025 november 17
Újra a Levi’s a farmerek királya – Rekordprofitot ért el a legendás márka

Újra a Levi’s a farmerek királya – Rekordprofitot ért el a legendás márka

Történelmi negyedévet zárt a Levi Strauss & Co.. A legendás farmermárka adózott nyeresége csaknem tizenegyszeresére, 218 millió dollárra ugrott, miközben a bevétele is meghaladta az elemzői várakozásokat. A Levi’s minden régióban – Amerikában, Európában és Ázsiában – növekedni tudott, így a vállalat emelte éves profitvárakozását. 

Minden várakozást felülmúlt a Levi Strauss & Co. negyedéves teljesítménye. Az amerikai farmerruházat-gyártó adózott eredménye csaknem tizenegyszeresére, 218 millió dollárra ugrott, miközben a bevétele is meghaladta az elemzői várakozásokat. A Levi’s márka minden régióban növekedni tudott, a vállalat pedig emelte éves profitvárakozásait – jelent meg a farmermárka eredménye a Reuters oldalán.

A farmermárka kiskereskedelmi lánca olyan logisztikai lépéseket tett, amely többek között az ünnepi készlet 70 százalékának korábbi időpontra foglalta le. Továbbá fokozatosan emelte az árakat. Ezzel a stratégiával próbálták enyhíteni Donald Trump amerikai elnök vámintézkedéseinek döntését követő bevétel csökkenését.

Látványos nyereségugrás

Az augusztus 31-ével zárult három hónapban a Levi Strauss adózott eredménye 218 millió dollár lett, amely részvényenként 55 centet jelent. Míg az előző évi 20,7 millió dollárral, ami 5 cent/részvényt jelent.

Az egyszeri tételek nélküli nyereség 34 cent volt részvényenként, meghaladva a szakértők 31 centes becslését. A cég szerint az eredmények mögött a hatékony költségmenedzsment, a stabil kereslet és az új értékesítési csatornák bővítése állnak.

Nőtt a bevétel minden régióban

A negyedéves bevétel 7 százalékkal, 1,54 milliárd dollárra emelkedett. Az eredmény szintén meghaladta az elemzők által várt 1,5 milliárdot.

Régiónkénti bontásban a Levi’s márka eladásai:

  • Amerikában +6 százalék,

  • Európában +5százalék,

  • Ázsiában +12 százalék.

A vállalat kiemelte, hogy az ázsiai növekedés főként az indiai és kínai piacok élénkülésének,
valamint a fiatal fogyasztói réteg erősödő online jelenlétének köszönhető.

Több pénz a részvényeseknek, emelt előrejelzés

A Levi Strauss a negyedévben 151 millió dollárt juttatott vissza a részvényeseknek,
ebből 55 millió dollárt osztalék formájában, a fennmaradó összeget pedig részvény-visszavásárlásokra fordította.

A vállalat egyúttal emelte éves előrejelzését is az éves bevételnövekedést immár 3 százalékra várható a korábbi 1–2 százalék helyett.

A korrigált EPS-várakozást pedig 1,27–1,32 dollárra emelte a korábbi 1,25–1,30 dolláros elrőejelzésével szemben. Az LSEG által összeállított adatok szerint a középérték az 1,31 dolláros becslés alatt van.

A cég vezetése szerint a kereslet stabil, különösen a Levi’s prémium vonalai és a digitális értékesítés mutat erős bővülést.

A Levi’s visszatért a növekedési pályára

A vállalat az elmúlt évben átalakította kiskereskedelmi hálózatát és megerősítette e-kereskedelmi jelenlétét.
A stratégia mostanra meghozta az eredményt: a bruttó árrés és a készletforgás is javult,
miközben a márka továbbra is az egyik legerősebb globális divatikon a farmerpiacon.

A Levi Strauss ezzel a negyedévvel visszatért a COVID-járvány utáni profitabilitási szintre,
és a piacok kedvezően reagáltak. A vállalat részvényei a jelentés után több mint 5 százalékot erősödtek a tőzsdén.

Jelen írás kizárólag tájékoztatási célt szolgál. A cikkben megjelenő információk nyilvános és mindenki számára elérhető adatok alapján kerültek felhasználásra.

Címlapkép forrása: Unsplash

Oszlányi Gyöngyvér

Oszlányi Gyöngyvér



Oszlányi Gyöngyvér a Tőzsdefórum vezető szerkesztő-újságírója, ahol gazdasági témájú cikkeket ír, hírszerkesztéssel és címlapszerkesztéssel is foglalkozik. Korábban a Médiaworksnél dolgozott újságíróként, és megfordult a Világgazdaság, Magyar Nemzet, Bors, Ripost vagy Metropol oldalain. Tapasztalata kiterjed a gazdasági, kulturális, valamint közösségi hírek szerkesztésére, és szoros kapcsolatban áll a napi gazdasági eseményekkel.Fotósként rendszeresen jelentek meg a sajtóban képei. Rendszeresen vett részt sajtóeseményeken, ahol interjúkat, tudósításokat és beszámolókat készített, sőt videós anyagokat is forgatott, amelyek több milliós nézettséget értek el. Pályafutását művészeti menedzseri és újságírói diplomával kezdte, majd a József Attila Tudományegyetemen szerzett kommunikáció szakos diplomát. Két évig műsorvezetőként dolgozott filmes témájú podcasteken. Újságírói munkája előtt marketingmenedzserként dolgozott nemzetközi reklámügynökségeknél, ahol sikeres reklámkampányokat szervezett és PR területen szerzett tapasztalatokat. Ezen kívül dizájnerként és kulturális menedzserként is több projektben vett rész sikeresen. Gyöngyvér fiatal korában táncművészként dolgozott nemzetközi filmekben szerepelt és modern darabokban működött közre.

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.