2024 május 27

Sosem látott bírságok jöhetnek a német autóiparban

A Deutsche Bank számításai alapján a kartellbotrány a Volkswagennek 20 milliárd eurós, a Daimlernek 15 milliárd eurós, a BMW-nek pedig 9 milliárd eurós bírságot jelenthet. Ezek az összegek azonban részben kompenzálhatók lehetnek, a Volkswagen esetében az amerikai bírságok és az azóta tett intézkedések ezt lejjebb szoríthatják, nem beszélve arról, hogy a Volkswagen tett feljelentést. A Daimlernél a már taglalt visszahívás lehet csökkentő tényező.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

Mind a két gyártó esetén szintén enyhítő körülményként kezelhető, hogy az acélárak összejátszásával kapcsolatban indult nyomozás során együttműködőnek bizonyultak. Az persze már más kérdés, hogy a jogerős ítéletet követően milyen további eljárások indulhatnak a gyártók ellen.

Könnyen elképzelhető, hogy az amerikai példához hasonlóan Európában is nagyobb pertársaságokba tömörülnek a vásárlók és így próbálnak kompenzációért folyamodni a gyártókkal szemben, ami további kiadásokat jelenthet a vállalatoknak.

Kocsitulajok tízezrei perelhetik a kartellező német gyártókat
Az Európai Bizottság (EB) versenyjogi főigazgatósága vizsgálja ki az öt vezető német autógyártó társaság, a Volkswagen (VW), az Audi, a Porsche, a BMW és a Daimler szembeni kartellgyanút – jelentették be hétfőn Berlinben.