A vártnál sokkal alacsonyabb lett az infláció az eurózónában!
Régiós márkát építenek és honosítnak a balatoni borászok
A balatoni borászokból és vendéglátósokból álló egyesület
elnöke kifejtette, a nemzetközi piacon elsősorban a régiók, a
régiós márkák versenyeznek, ezért a versenyképesség elengedhetetlen
feltétele, hogy Magyarországon is bevezessenek ilyen márkákat. A
helyi termékek egyre népszerűbbek, de az európai példák azt
mutatják, versenyképessé csak régiós márkák létrehozásával
válhatnak – tette hozzá.
A kezdeményezéséhez csatlakoztak a régió legismertebb
borászatai, családi pincészetei, amelyek elkészítik saját
BalatonBorukat, ezzel erősítve a közösségi márkaépítést. A
bormárkát kialakító 25 borászat mellé további, a minőségi
követelményeknek megfelelő csatlakozókat is fogadnak. Az első bor
az elképzelések alapján április végén kerül piacra egységes
címkével, amelyen feltüntetik a készítő borászat nevét is.
A tervek szerint egy pincészet legfeljebb 3 ezer palack
BaltonBort készíthet, a Made in Balaton régiós védjeggyel. A
márkanév használati díja palackonként legfeljebb 50 forint lesz,
amiből például a marketinget finanszírozzák.
A balatoniak közösségi marketingje a szövetkezeti modellhez
hasonlít, közös értékesítéssel, amely nagyobb támogatást élvez az
unióban – fogalmazott az egyesület elnöke. Az olaszrizlingre azért
esett a választás, mert az üdülőrégió legelterjedtebb, egyben
országos viszonylatban legnagyobb területen termesztett fehér
szőlője. A régiós fehérbor kiskereskedelmi ára egységesen 1450
forint lesz, ami a magyar borpiacon ma még alulreprezentált
középáras kategóriának számít. Az erős borágazattal rendelkező
országokban az ilyen középáras termékekre építik a régiómarketinget
– mondta Kardos Gábor, aki arról is beszámolt, hogy a BalatonBor
minősítését végző, megjelenését megtervező Balatoni Kör
szorgalmazza a Balatoni termék védjegy bevezetését is, valamint a
tó arculati elemeinek összehangolását, egy modern Balaton-logó
kialakításával.
„A Balaton márkanév használatának egységes rendszerbe foglalása
azért is sürgető, mert a veszprémi kézilabda csapat a jövőben
használni kívánja a tó nevét és sziluettjét logóként a mezén” –
mondta Kardos Gábor.