2024 április 26

Nem kell féltenünk a győri Audit

Bizakodó Audi

A tájékoztatás szerint 1 965 165 motort gyártottak 2017-ban, ami 1,9 százalékkal több az előző évinél, míg a gyártósorokról legördült 105 491 jármű 16,5 százalékos csökkenést jelez. A tavaly december 31-i 12 307 fős létszám 5,8 százalékos bővülés eredménye, a 442 millió eurónyi beruházás 45 százalékkal haladja meg az előző évit. A 25 évvel ezelőtti cégalapítás óta a összberuházás volumene 8,753 milliárd euró.

A társaság vezetői hangsúlyozták, hogy a vállalat bizakodva tekint a jövőbe, hiszen az Audi-konszern elektromos meghajtásainak sorozatgyártása és az Audi Q3 gyártása idén nyáron kezdődik.

Az Audi Hungaria Magyarország egyik legmeghatározóbb és legnagyobb árbevételű vállalata és az ország legnagyobb beruházóinak egyike – hangsúlyozzák a közleményben. Kihívásokkal teli gazdasági keretfeltételek ellenére az Audi Hungaria elmúlt üzleti évét stabil eredményekkel zárta.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

„Büszke vagyok arra, hogy a motorgyártásban ismét túlszárnyaltuk az előző évi gyártási volument” – idézik Achim Heinflinget, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke. Jelentős szerepet töltött be a győri cég az Audi Konszernen belül és eredményeivel ismét hozzájárult az Audi versenyképességéhez – teszi hozzá a magyarországi leányvállalat első számú vezetője.

A fővállalat, Audi AG árbevétele tavaly lépte át először a 60 milliárd eurós (18 660 milliárd forint) határt az; a 60,128 milliárd eurós adat 1,4 százalékkal, azaz mintegy 800 millióval haladja meg az előző évit, miközben 0,6 százalékkal, 1 867 738 darabra emelkedett a kiszállított járművek száma.

Új koncepció az elektromos motoroknál

A közlemény kiemeli, hogy a csaknem kétmillió erőforrással a vállalat továbbra is a világ egyik legnagyobb motorgyára, ahol tavaly hat Otto- és három dízelmotor-variánst gyártottak; a vállalat mintegy 6 ezer munkatársa több mint 9 ezer motort gyártott naponta a Volkswagen-konszern 32 járműgyártó telephelye számára.

Megemlítik: a járműgyártás majdnem 4500 munkatársa az Audi TT Coupé, TT Roadster, A3 Limousine és A3 Cabriolet modelleket gyártotta teljes gyártási mélységben. 2017-ben kezdődött az Audi Hungariánál az Audi RS 3 Limousine sorozatgyártása, mely az Audi első RS kompakt limuzinja.

A közlemény kiemeli, hogy a műszaki fejlesztés Győrben az elmúlt években egyre nagyobb jelentőséget kapott. 2017-ben a járműfejlesztés tovább bővítette kompetenciáit. Meghajtások tesztelésére újabb vizsgálóberendezéseket helyeztek üzembe, valamint egy Magyarországon egyedülálló járatópadon teljes járműveket tudnak vizsgálni. Mint írják, 2018-ban a motorgyártás palettája az elektromos meghajtásokkal bővül, gőzerővel folynak a sorozatgyártás előkészületei.

A e-motorgyártás területén az Audi Hungaria egy teljesen új gyártási koncepciót valósít meg, a moduláris gyártást. A járműszereldében kialakított gyártószigetek között a logisztikai feladatokat vezető nélküli szállító eszközök végzik – áll a közleményben. Kitérnek arra is: idén kezdődik a győri telephelyen az Audi Q3 sorozatgyártása. A SUV gyártásához egy új, 80 ezer négyzetméteres karosszériagyárat építettek fel.