2024 június 18

Nem a Skoda hónapja volt a szeptember

A közlemény az eladások csökkenését a kínai, az oroszországi és a kelet-európai piacokon kialakult bonyolult helyzettel magyarázza. Ugyanakkor Közép- és Nyugat-Európában az eladások növekedtek.

Keletre a visszaesés volt jellemző

Továbbra is nagy az érdeklődés a Skoda új modelljei, elsősorban a Fabia és a Superb iránt. Oroszországban a Skoda szeptemberben 4600 autót adott el, 37 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Kelet-Európában (Oroszországon kívül) 2900 Skoda személygépkocsi kelt el, ami 3,6 százalékos éves szintű visszaesés.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

Kínában 23 800 autót adott el a Skoda, 4,2 százalékkal kevesebbet, mint egy éve. Indiában az éves visszaesés 21,9 százalékos volt, és szeptemberben csak 1400 új Skoda talált ott gazdára – mondta Werner Eichhorn, a Skoda Auto marketingigazgatója újságíróknak.

Németországban a legjobban menő márka

Nyugat-Európában szeptemberben 6,9 százalékkal több Skoda, 43 700 kelt el. Németországban a Skoda a legjobban menő külföldi márka. Szeptemberben az eladások éves szinten 7,7 százalékkal, 15 300 autóra nőttek. Kétszámjegyű volt az eladások növekedése egyebek között Ausztriában, Dániában, Olaszországban, Svédországban és Portugáliában is.

Közép-Európában kétszámjegyű növekedést mutatott ki a Skodák eladása szeptemberben a magyar, a lengyel, a szlovák és a szlovén piacon. Egész Közép-Európában szeptemberben 13 300 Skoda autó kelt el, ami 11,2 százalékos éves növekedés. Csehországban az eladás 6,6 százalékkal nőtt, és 6200 új Skodát értékesítettek.

A Skoda Auto a német Volkswagen csoport tagja. Csehországban megoszlanak a szakértői vélemények, hogy a Volkswagen emissziós botránya milyen hatással lesz a Skodára.