2025 július 15

Kooperál a Volkswagen és a Greenpeace

A nagy jelentőségű célkitűzést Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke 2013. március 21-én Hannoverben, Brigitte Behrens Greenpeace-ügyvezetővel tartott első csúcstalálkozója alkalmával erősítette meg. A találkozó középpontjában a Volkswagen-csoport klímavédelemmel kapcsolatos erőfeszítéseinek részletes ismertetése állt.

Winterkorn kiemelte, a Volkswagen a tervek szerint már 2020-ra teljesíti az EU törvényileg rögzített, kilométerenként 95 gramm átlagos széndioxid-kibocsátásról szóló célkitűzését: „Biztosíthatok mindenkit afelől, hogy valamennyien elkövetünk mindent annak érdekében, hogy vállalatunk minden további ’ha’ és ’de’ nélkül teljesítse a 95 grammos széndioxid-emissziós értéket. Ennek természetesen alapfeltétele, hogy korszerű alternatív hajtásrendszereink ügyfeleink körében is kedvező fogadtatásra találjanak, ami értelemszerűen egyik legfőbb célunk is egyben.” Brigitte Behrens, a Greenpeace ügyvezetője támogatásáról biztosította a Volkswagen által megfogalmazott célokat: „Nagy jelentőségű döntésről van szó a klímavédelem szolgálatában, amely a környezetvédelem és a társadalom, illetve a klímabarát műszaki megoldások sorozatgyártásbeli alkalmazásai iránti elkötelezettség fontos és egyértelmű jelzése is egyben. A jövőben a mobilitással összefüggő elképzelések egyeztetése terén is fenn kívánjuk tartani a párbeszédet a Volkswagennel.” A Volkswagen nyilatkozata egyértelmű válasz az Amerikai Egyesült Államok és Kína mind szigorúbb kipufogógáz szabványaira is.

Immár két éve folytatja a Volkswagen és a Greenpeace konstruktív, olykor némileg konfrontatív párbeszédét, amelynek témája a Volkswagen-csoport teljes modellpalettájának a széndioxid kibocsátás terén 2020-ra tervezett, kilométerenként 95 gramm/km értékre történő mérséklése. E számítások során mindenekelőtt a gyártók „szuperkreditjei” képezik kritika tárgyát, amelyek az elektromos és hibridmodelleket különösen alacsony károsanyag emissziójú járművekként többszörösen is számításba vennék. A Volkswagen és a Greenpeace egymástól függetlenül is vallja, hogy a közúti közlekedés széndioxid kibocsátásának csökkentése a klímavédelem egyik igen lényeges tényezője. A Volkswagen és a független környezetvédő szervezet az autógyártó jövőbeni klímavédelmi céljai, illetve azok megvalósításával kapcsolatosan is folytatni kívánja a konstruktív párbeszédét.

Kapcsolódó anyagunk:

Ilyen az új Volkswagen e-up!

Megkezdik az „egyliteres” XL1 gyártását

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.