Gyilkos teljesítményre képes bodybuilder Párizsban
A kiállítás igazi világlátványosság, a két évvel ezelőttin több, mint egymillió látogató vett részt. Az idén kilenc pavilont kereshetnek fel a látogatók, ha van hozzá kellő fizikumuk, minthogy csaknem százezer négyzetméterteres területet kell bejárniuk, ha minden verdát szemrevételezni akarnak. Újdonságból bőven van, a rendezők adatai szerint 2014-ben hatvan világpremiernek ad otthont a szalon.
Óriási az érdeklődés a nagy teljesítményű autók iránt
Egyáltalán nem meglepő, hogy a látogatók leginkább az igazi nagyágyúk körül csoportosulnak. Az idén is nagyon népszerűek az ötszáz lóerő fölötti teljesítményre képes monszterek, ezek a valóságos országúti rémek.
Az Aston Martin V12 Vantage S Roadster ilyen. A járgány 323 kilométeres óránkénti sebességre képes. Száz kilométeres sebességre 4,1 másodperc alatt gyorsul fel. A végleges árat majd az év végén ismerheti meg a nagyközönség. A kupé változat ötven híján száznyolcvanezer euróba kerül. Az Astom Martin ,,istálló” leggyorsabb kabrióját, Carbon Black illetve Carbon White változatban csodálhatják meg a látogatók.
Bentley Mulsanne Speed: kategóriájában a leggyorsabb brit
Kitett magáért a Bentley is. Az új Bentley Mulsanne Speed 305 kilométeres sebességre képes, amivel joggal kiérdemelheti kategóriájában a leggyorsabb brit elnevezést. A kocsit 6,75 literes V8-Bi turbómotor hajszolja ötszázharminchét lóerős teljesítményig. A huszonegy collos kerekeken gördülő 2,7 tonnás monsztert 4,9 másodperc alatt rántja száz kilomter óránkénti sebességig a motorja. Ha jól számolunk az ára minden kilójának nagyjából száz euró, egészen pontosan összesen kétszázhetvenkétezerkétszáz.
Hat és fél másodper után már csak leshetjük ezt a Ferrarit
És ott van a kiállításon még egy gyilkos teljesítményre képes nagyágyú. Pontosabb lenne azonban a rakéta szó használata a Ferrari 458 Speciale A autóra. Ez a kocsi úgy indul, mint a villám, három másodpercnyi gyorsulás után már száz kilométeres óránkénti sebességgel száguld. Hat és fél másodper után már csak a kicsinyített mását láthatjuk valahol az út végén a kétszázas sebességgel röpülő verdának. Ez az olasz hatszázöt lőerőt tud és ezerháromszáznegyven kiló súlyú. Az ára egyelőre még nem ismert.
Igaz olasz bodybuilder a Lamborghini Asterion
Ami az olaszokat illeti – ha ember lenne – a kiállítás és vásár legkeményebb ,,bodybildere” a Lamborghini Asterion lehetne. A négykerekes verda kilencszáztíz lóerőt tud kihozni magából egy V-10 Aggregat és három e-motor segítségével. A hibridrendszer súlya kétszázötven kilót nyom. A lithium-ion-akkumulátorokat – az alacsony súlypont érdekében – a középső hídtól jobbra és balra helyezték el.
A Párizsi Autószalon iránt – a rendezők szerint – számottevő érdeklődés mutatkozik. Nem kizárt, hogy az idén több lesz a látogatószám a két esztendővel ezelőttinél.