2023 december 11

Felemás eredmények az amerikai óriásoktól

Hasít az Amazon

Az 1994-ben alapított vállalat az év első három hónapjában 35,7 milliárd dolláros eladási eredményt ért el, amely 23 százalékkal múlja felül az előző év azonos időszakában elért 29,1 milliárd dollárt. A vállalat adózott eredménye 724 millió dollár volt az első negyedévben, míg 2016 első negyedévében 513 millió dollár volt.

[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra” data=”109″]

A kedvező eredmények elsősorban a Prime szolgáltatás és a felhő üzletág sikereinek köszönhetők. Az Amazon a felhőszolgáltatás területén piacvezető, riválisa például a Microsoft. Ez immár sorban a nyolcadik negyedév, amelyet a vállalat nyereséggel zár. A korábbi években a terjeszkedésre fordított összegek veszteségeket okoztak a vállalat számára.

Az Amazon részvényárfolyama péntek délután öt órakor 2,25 százalékos pluszban, 20,62 dolláron állt a New York-i tőzsdén.

Ugrott az Exxon eredménye

Az irvingi székhelyű cég adózott eredménye 4,01 milliárd dollár, részvényenként 95 cent lett a március végével záródott három hónapban az egy évvel korábbi 1,81 milliárd dollár, részvényarányosan 43 cent után.

Ez volt az első éves szintű negyedéves nyereségnövekedés 2014 harmadik negyedéve óta, amikor a kőolaj világpiaci ára 30 dollár alá csúszott. Szakértők szerényebb, részvényenként 85 cent eredményt vártak az idei első negyedévre.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

Az Exxon Mobil bevétele 63,29 milliárd dollárra ugrott a tavalyi első negyedévi 48,71 milliárd dollárról, de így is elmaradt az elemzői várakozások átlagában szerepelt 64,35 milliárd dollártól.

Nehéz idők a Goodyearnél

Az amerikai gumigyártó adózott eredménye 166 millió dollár, részvényenként 0,65 dollár volt a március végével záruló első negyedévben, szemben az előző év azonos időszakában elért 184 millió dolláros, részvényenként 0,68 dolláros eredménnyel.

A nettó árbevétel 3,70 milliárd dollárra nőtt az előző év azonos időszakában elért 3,69 milliárd dollárról. Elemzők 3,78 milliárd dollárt vártak. Az amerikai értékesítés 4,4 százalékkal esett vissza éves összehasonlításban.

A vállalatnak az egyre emelkedő nyersanyagárak miatt nagyon „erős szembeszélben kell működnie” – fogalmazott Richard Kramer, a vállalat vezetője pénteki nyilatkozatában.