Rendkívüli Hírek:

2024 február 22

Erre gyűjtöget a magyar

Ezek a fő célok

A K&H felmérést készített arról, milyen megtakarítási célokat tűznek ki maguk elé a hazai prémium, azaz az átlagnál magasabb megtakarítással rendelkező magánbefektetők. Ez alapján a top 3 megtakarítási cél, azaz az általános tartalék, a gyermekek jövőjének támogatása és a nyugdíjas évek biztonsága egy éve stabilan tartja vezető helyét.

A megtakarítók körében azonban egyre többen terveznek pihenést és autóvásárlást is félre tett pénzükből. A felmérés mostani eredménye szerint ugyanis több, mint kétszer annyian gyűjtenek utazásra (24 százalék) és autóvásárlásra (10 százalék), mint egy évvel ezelőtt. Emellett a lakásvásárlásra vagy felújításra is egyre többen fókuszálnak, hiszen egy év alatt 14 százalék helyett már 21 százalék jelölte meg ezt is megtakarítási célként.

„Minden esetben azt javasoljuk a befektetőknek, hogy tűzzenek ki maguknak egy vagy akár több megtakarítási célt, hiszen így jobban lehet látni a vállalható kockázatot és a cél eléréséhez szükséges befektetési időtávot. Ennek mentén tudjuk ugyanis kialakítani a befektetési stratégiát, amely alapján az egyedi portfólió összetétel meghatározható” – mondta el Zobor Zsuzsanna, a K&H Alapkezelő vezérigazgatója.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

Honnan tájékozódunk?

A felmérésben megkérdezett prémium befektetők válaszai arra is rávilágítanak, hogy döntő többségük továbbra is a személyes kapcsolat révén tájékozódik a befektetési lehetőségekről. Egyre nagyobb hangsúlyt kapnak azonban az online elérhető ilyen témájú információk is.

A válaszok alapján ugyanis az látható, hogy befektetési kérdésekben a megtakarítók túlnyomó többségének (81 százalék) a banki tanácsadók a legmeghatározóbbak, hozzájuk fordulnak leginkább iránymutatásért.

Ezt követően az interneten (55 százalék) és a szakmai előadásokon tájékozódnak a befektetők, de egyre jelentősebb részt képviselnek az online hírlevelek is. Az utóbbit használó befektetők tábora ugyanis 20 százalékról 27 százalékra nőtt egy év alatt.