Tízszeres növekedés sem volt elég a brit autóiparban
A brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) a honlapjára felkerült adatok szerint idén májusban 54 ezer 962 autó készült Nagy-Britanniában a tavaly májusi 5314-gyel szemben, amikor a koronavírus-járvány miatt a gyárak többségében még állt a termelés.
Az idei májusi termelés 52,6 százalékkal maradt el a pandémia előtti, 2019 májusi szinthez képest. Idén májusban a belföldi piacra 7985 autó készült, ami több mint hétszeres növekedés éves összevetésben, a külföldi piacokra szánt autók száma 11-szeresére, 46 ezer 977-re nőtt. A Nagy-Britanniában májusban készült autók több mint 85 százaléka került exportra. Az országban készült autók legfontosabb célállomása továbbra is Európa volt a múlt hónapban, az exportált autók 56 százalékát szállították ide. A második helyen az Egyesült Államok állt 18,3 százalékkal, a harmadik pedig Kína volt, 7,3 százalékkal. Az idei első öt hónapban 429 ezer 826 autót gyártottak Nagy-Britanniában, 32,4 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az SMMT éves összesítése szerint 2020-ban 920 928 személyautó készült Nagy-Britanniában, 29,3 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Legutóbb 1984-ben gyártottak ennél még kevesebb járművet a brit autógyárakban: abban az évben 908 906 autót állítottak elő. A brit járműipar tavalyi termelésének több mint 80 százalékát külföldön adták el, a legnagyobb piac változatlanul az Európai Unió volt, 53,5 százalékkal annak ellenére, hogy Nagy-Britannia tavaly januárban kilépett az EU-ból. Az ágazati szervezet abban bízik, hogy idén ismét egymillió fölé emelkedik a Nagy-Britanniában gyártott autók száma. |