2024 április 28

Tesla és a többiek – így alakult a luxusautópiac

2022 negyedik negyedévében több luxusautó-vásárló döntött a BMW modelljei mellett, mint bármely más autómárka mellett. A Tesla luxusmodelljeit megvásárlók száma vissza esett a negyedik negyedévben.

A texasi székhelyű elektromos autógyártó, a Tesla nem sokkal a negyedik negyedév végét követően drasztikus árcsökkentésekbe kezdett. Az első jelek szerint az árcsökkentési lépések egy olyan értékesítési rallyt indíthattak el, ami a jelenlegi negyedévben megfordíthatja a zuhanást.

Tesla Model S

A friss értékesítési számok a Kelley Blue Book negyedik negyedévi Brand Watch jelentéséből származnak. Ez egy olyan fogyasztói percepciós felmérésből, amely a vásárlói magatartást is beleszövi annak meghatározásához, hogy egy márka vagy modell hogyan helyezkedik el a szegmensbeli versenytársaihoz képest egy tucatnyi, a fogyasztói vásárlási döntés szempontjából kulcsfontosságú tényezők alapján.

A BMW kényelmes előnyben van a luxusvetélytársaival szemben, a vásárlók 22 százaléka a BMW csúcsmodelljeire fókuszált az új autó keresés során az elmúlt negyedévben. A második helyen 19 százalékkal a Lexus végzett, míg a dobogó harmadik fokára 18 százalékkal a Cadillac állhatott.

BMW 7

A Tesla a harmadik negyedévben látott 12 százalékos szintről 9 százalékra csúszott vissza a negyedik negyedévben. A márkahűséggel kapcsolatos tanulmányok szerint az Elon Musk vezérigazgató és a Twitter 2022-es megvásárlása körüli viták csökkentették a Tesla-modellek iránti érdeklődést. A közelmúltban végrehajtott árcsökkentések azonban talán elkezdték visszafordítani a lejtmenetet.

Forrás: Marketwatch