2025 október 24

Mi történt a Renult-nál, hogy ilyen erős negyedévet zárt? – Az új Bigster SUV pörgette az eladásokat

Erős negyedévet zárt a Renault. A  francia autógyártó bevétele 6,8 százalékkal nőtt, köszönhetően az új modellek, köztük a Dacia Bigster SUV sikerének. Bár a prémiumautók iránti kereslet kissé visszaesett, a vállalat így is stabilan növelte eladásait, és bizakodva várja az év végét.

Megújult lendület a Renault-nál, a Big ster SUV pörgette az eladásokat. Forrás: Dacia

 

Új modellek húzták fel az eladásokat a Renault vállalatnál

A francia Renault SA árbevétele 6,8 százalékkal nőtt 2025 harmadik negyedévében, elérve a 11,43 milliárd eurót, szemben az előző év azonos időszakával, amikor 10,7 milliárd euró volt az árbevétel – közölte a vállalat csütörtökön.

Bár az adat hajszálnyival elmaradt az elemzők által várt 11,45 milliárd eurótól, a cég így is stabil növekedést mutatott, köszönhetően az új modellek sikerének és a globális értékesítés élénkülésének – számolt be a francia autóvállalat harmadik negyedéves jelentéséről a Reuters.

Az új Dacia Bigster SUV-modellek vitték a prímet

A Renault világszerte 529 490 járművet adott el a negyedév során, ami 9,8 százalékos növekedést jelent éves alapon. A lendületet főként az új modellek köztük a Dacia Bigster SUV adták, amelyek a negyedéves eladások 30 százalékát tették ki. Ez jelentős előrelépés az év eleji 28 százalékhoz és a tavalyi 25 százalékhoz képest.

A pénzügyi igazgató, Duncan Minto szerint a modellpaletta megújítása meghatározó szerepet játszott a sikerben, ugyanakkor jelezte: a drágább, prémiumkategóriás autókból származó előny – az úgynevezett termékmix-hatás – az előző félévhez képest 3 százalékról 1 százalék alá csökkent. Ez az eredmények egyetlen „apró csalódása” volt, de a menedzsment bízik benne, hogy a negyedik negyedévben újra erőre kap a prémiumszegmens, különösen az új Clio 6 és a Bigster modellek bevezetésével.

Stabil pénzügyi mutatók és pozitív kilátások

A Renault teljesítménye a második negyedévhez képest gyorsulást mutatott. Akkor 2,5 százalékos bevételnövekedést ért el, míg most közel 7 százalékot. A cég továbbra is tartja 2025-ös üzemi árrés-előrejelzését 6,5 százalékon, valamint 1,0–1,5 milliárd euró közötti szabad cash flow-t vár az év végére.

A Morningstar elemzője, Rella Suskin szerint az európai autópiacon tapasztalható árnyomás 2 százalék alatt stabilizálódott, ami „az iparág számára pozitív jel”, hiszen a gyártók így kevésbé kényszerülnek árversenybe.

Az új vezérigazgató hatékonyabb célokat tűzött ki

A Renault teljesítménye különösen figyelemre méltó annak fényében, hogy az autópiacot világszerte gyengébb haszongépjármű-kereslet és növekvő kínai verseny jellemzi. Az európai piacok gyenge gazdasági növekedése szintén kihívást jelent, mégis sikerült növekedést elérni.

Ez az első teljes negyedév az új vezérigazgató, François Provost irányítása alatt, aki Luca de Meo távozása után vette át a vállalatot. Provost célja, hogy a Renault-t egy hatékonyabb, innovatívabb és fenntarthatóbb gyártóvá alakítsa, miközben erősíti a márka jelenlétét a kulcsfontosságú piacokon.

Az év végéig négy új modell érkezik

A Renault a negyedik negyedévben további négy új modell bevezetését tervezi, köztük a Clio 6-ot és több elektromos járművet is. A vállalat szerint a megrendelések száma továbbra is „magas, egyszámjegyű növekedést” mutat, ami bizakodásra ad okot az év végi eredményekkel kapcsolatban.

Jelen írás kizárólag tájékoztatási célt szolgál. A cikkben megjelenő információk nyilvános és mindenki számára elérhető adatok alapján kerültek felhasználásra.

Címlapkép forrása: Unsplash

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.