A Volvo Trucks felkészült az áruszállítás villamosítására
A nagy hazai és nemzetközi szállítmányozási vállalatok komoly érdeklődést mutatnak az elektromos járművek iránt. Ennek hátterében nem csak saját ambiciózus klímavédelmi céljaik elérése áll, hanem a fogyasztói oldalról támasztott elvárások is, amelyek a széndioxid kibocsátás csökkentésére és a tisztább fuvarozás megteremtésére vonatkoznak.
„Egyre több szállítmányozási cég ismeri fel azt, hogy a villamosítást mihamarabb meg kell kezdeniük, mind környezetvédelmi szempontok miatt, mind pedig azért, hogy a piaci versenyben lépést tudjanak tartani a fenntartható szállításra vonatkozó vásárlói követelményekkel.
A Volvo Trucks széles termékpalettájának köszönhetően mindez teljesmértékben megvalósítható, és így egyre több és több szállítmányozó léphet a villamosítás útjára” – mondja Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke. Újabb három tehergépjárművel bővül az elektromos termékpaletta. Az új elektromos hajtásláncú Volvo FH és Volvo FM modellek piaci értékesítésének megkezdésével a villamosított fuvarozás már nemcsak a városokban, hanem a városok
közötti regionális forgalomban is megvalósítható. Ráadásul az új elektromos Volvo FMX modellnek köszönhetően az építőanyagok szállítása is sokkal környezetbarátabb és kevesebb zajszennyezéssel járhat.
Az új elektromos modellek gyártása a jövő év második felében veszi kezdetét Európában. Az új járművek a városi szállításhoz készült, 2019 óta sorozatgyártásban lévő elektromos meghajtású Volvo FL és Volvo FE modellek mellé társulnak a Volvo kínálatában az európai piacon, Észak-Amerikában pedig már 2020 decemberében megkezdődött a VNR Electric piaci értékesítése. A Volvo Trucks elektromos teherautó kínálata jelenleg – az új típusokkal együtt – hat modellból áll, amivel jelenleg a svéd gyártó nyújtja a legteljeskörűbb elektromos
teherautó kínálatot az ágazatban.
Az Európai Unió fuvarozási igényeinek közel felét képes ellátni. A felmérések szerint a nagyobb teherbírású modellek bevezetésével a Volvo Trucks elektromos portfóliója – az erősebb hajtásláncoknak és az akár 300 km-es hatótávolságnak köszönhetően – az Európában jelenleg szállított áruk körülbelül 45%-ához használható. Ez
lehetővé teszi azt, hogy a vállalat jelentősen hozzájáruljon a közúti áruszállítás éghajlati hatásainak csökkentéséhez, amely a hivatalos statisztikák szerint ma az EU teljes széndioxid-kibocsátásának mintegy 6%-át teszi ki. „Európában és a világ más részein is hatalmas lehetőség rejlik a villamosított áruszállításban, már a közeljövőben is” – mondja Roger Alm. Ennek bizonyításaképp azt az ambiciózus célt tűztük ki magunk elé, hogy 2030-ra Európában az elektromos teherautók tegyék ki piaci értékesítéseink legalább felét. A most piacra kerülő három új nehéz tehergépjármű pedig óriási lépést jelent e cél elérésében.”
Az elektromos járművek mellett a Volvo Trucks villamosítási programja egy teljes ökoszisztémát is kínál, benne számos szervizelési, karbantartási és finanszírozási megoldással, valamint egyéb lehetőségekkel, amelyek elősegíthetik az
elektromosfuvarozásra történő könnyebb és gyorsabb átállást. Ez a holisztikus felépítés segít az ügyfeleknek abban, hogy eredményesek maradjanak, és könnyen tudják kezelni új elektromos gépjármű flottájukat. „Ezek a teljes körű, villamosított szállítási megoldások, amelyeket globális márkakereskedői hálózatunk és szervizműhelyeink bevonásával tudunk biztosítani, nélkülözhetetlen szerepet fognak betölteni ügyfeleink sikerességében” – véli Roger Alm.