Rendkívüli Hírek:

2024 szeptember 30

A főnök víziója – Országúti szörnyek, csicsás kerti benzinkutak

Szerencsések azok, akik otthon, a garázsban tölthetik azelektromos autójukat. De mi a helyzet a szeretett belsőégésű motorokkal?

A Bugatti főnökének lenne erre is megoldása. Nem véletlen, hiszen egy Bugatti Chiron könnyedén fogyaszt több. mint 20 litert 100 kilométeren. Az erős, 16 hengeres, dupla V-motort a városban akár a 30 literes határt is áttöri. Igaz, ami igaz: a hárommillió eurót meghaladó új árak mellett a benzinkúti számla legyen az utolsó dolog, ami zavarja ezen autók tulajdonosait.

Problémásabb, ha szupersportkocsik hosszú távú kínálatáról van szó. A belsőégésű motorok és a fosszilis tüzelőanyagok iránt elkötelezett vállalatként a Bugatti következeten gondolkodik azon, hogyan lehetne a jövőben a luxusautóikat üzemanyaggal ellátni.

Bugatti belsőégésű motorok 2035 után is

A „Financial Times Future of the Car Summit” londoni konferenciáján elhangzott beszédben szó volt arról, hogy a Bugatti, miként kezeli a belsőégésű motor esetleges megszűnését, írja a ” Carscoops „. A cégfőnök, Mate Rimacnak láthatóan a sajátos megközelítése van.

Mégha büntetést is jelent a cég számára, a Bugatti ragaszkodik a belsőégésű motorokhoz – mondta Rimac. „Nem látok okot arra, hogy ne gyártsuk őket 2035 után. Egy teljesen új motort fejlesztettünk ki, és egy ideig használni akarjuk. Elolvastam a szabályzatot, és nem látom okát, hogy ez miért ne lenne lehetséges ez. Az lehet, hogy 2035-től betiltják a belső égésű motorral szerelt autókat, de ha elolvasod az apróbetűs részt, az sehol nem szól arról, hogy nem is lehet építeni lehet építeni, persze némi némi bírság lehetséges” – magyarázta a Bugatti főnöke az Autoexpress szerint.

Azt is felvázolta, hogyan lehetne ezt kezelni, ha egyre kevesebb lenne a benzinkút. „A tulajdonosok az otthonukban akár gyönyörű Bugatti benzinkutakat is építhetnek, amelyek szintetikus üzemanyagot használnak” – folytatta. Mint látszik a Bugatti főnökének legalább nem kell sokat aggódnia ügyfelei anyagi lehetőségei miatt.

eFuel kísérleti üzem Chilében

Ahogy a „ Motor1 ” írja, a Bugatti talán a Porsche megoldásaira is támaszkodhat. A Porsche nagyjából másfél éve nyitott eFuel kísérleti üzemet Chilében. Ott a cég kezdetben évi 130.000 liter eFuel gyártását tervezte – írta akkor a Porsche . A csoport optimista volt, és hozzátette: „A vízből és szén-dioxidból szélenergiával előállított e-üzemanyagok lehetővé teszik a benzinmotorok szinte CO2-mentes működését. A kísérleti szakasz után a chilei projektet tovább bővítik. Az évtized közepére először valószínűleg évi 55 millió liter lesz a kapacitás, két évvel később 550 millió liter.

A Porsche 45 százalékos részesedéssel rendelkezik a Bugattiban, a Rimac csoporté a maradék 55 százalék. Az az ígéret, hogy a drága szupersportkocsikat teljes élettartamuk során üzemanyaggal elláthatják, sok érdeklődő számára izgalmas értékesítési pont lehet. Június 20-án a Bugatti először mutatja be a Chiron utódját – és vele együtt az új V16-os motort.