2024 május 06

Nem kell már pelenka és fogkefe sem?

A cég profitja 3,43 milliárd dollár volt a 2013. december 31-én lezárult negyedévben, az egy évvel korábbi azonos időszakban még 4,06 milliárd dollár volt a P&G nyeresége. A részvényenkénti nyereség 2013 utolsó három hónapjában 1,18 dollár, 2012. október-decemberében 1,39 dollár volt. Ez nagyjából 15 százalékos csökkenésnek felel meg. A cég többek közt árfolyamváltozásokkal és a magasabb beszerzési költségekkel magyarázta a profit visszaesését.

Javítanak az idén

A cég vezérigazgatója, A. G. Lafley szerint a negyedéves eredmények megfeleltek a várakozásaiknak, és a cég megerősítette, hogy 2014-ben eladásai 1-2 százalékos, a részvényenkénti nyereségének 7-9 százalékos növekedését várja. Az elmúlt időszakban a P&G igyekezett lefaragni működési költségeit és elbocsátotta alkalmazottai egy részét, hogy növelje termelékenységét és új termékek kifejlesztésébe fektethessen be.

A negyedéves nyereség csökkenése mellett a P&G bevétele gyakorlatilag stagnált. 2013 utolsó negyedévében 22,28 milliárd dollár bevétel volt, 2012 utolsó negyedévében 22,17 milliárd dollár.

A P&G a világ 160 országában van jelen 300 féle baba-, szépségápolási termékekkel, mosó- és tisztítószerekkel, háztartási kisgépekkel. Márkái (egyebek mellett a Pampers, az Ariel, a Jar, az Oral-B, a Braun, a Duracell) jórészt a magyar fogyasztók előtt is ismertek.