Helyreállítási alapból építenék a románok az A3-as autópálya szakaszát
A pályaszakaszon a miniszter szerint jól halad a Spedition UMB társaság által vezetett román cégcsoport a terepmunkákkal.
Az autópálya Kolozsvártól nyugatra eső részén a Meszes hegység alatti alagutat is magába foglaló 41 kilométeres Vaskapu – Szilágynagyfalu szakaszon folyamatban van az építő kiválasztása, a 13,55 kilométeres Szilágynagyfalu – Berettyószéplak szakaszon egy török építővállalattal kötöttek szerződést, a 26,35 kilométeres Berettyószéplak – Bisztraterebes szakaszon folyamatban van a benyújtott pályázatok elbírálása, a 28,55 kilométeres Bihar – Bisztraterebes szakaszon pedig egy román-szlovák cégcsoport nyerte el a munkálatokat.
A Kolozsvártól Nagyváradon keresztül a magyar-román államhatárig vezető vasútvonal felújítására egymilliárd eurót
irányoztak elő a romániai helyreállítási tervben – közölte a miniszter.
Catalin Drula ezt követően az A3-as autópálya épülő Maros megyei szakaszára látogatott el. Amint az Agerpres hírügynökség közölte: itt bejelentette, hogy még az idén befejezik az autópálya Nyárádtő – Marosvásárhely szakaszát. Az osztrák Strabag által épített 4,5 kilométeres pályaszakasz és 4,7 kilométeres bekötőút gyorsforgalmi összeköttetést teremt Marosvásárhely és a Transilvania nemzetközi repülőtér között is.
A tárcavezető sajnálatosnak tartotta, hogy jogi akadály késlelteti a munka befejezését a 15,7 kilométeres Aranyosgyéres –
Maroskece pályaszakaszon. Itt a román Straco társaság által vezetett konzorcium a munkálatok közel 38 százalékát végezte el, amikor ez év márciusában felbontották vele a szerződést. A céggel szemben azonban csődeljárás folyik, és a román jog védi az ebben a helyzetben levő társaságokat, ezért a bíróság érvénytelenítette a szerződésbontást. Erről vagy a kijelölt csődbiztossal kell megállapodni, vagy a bíróságnak kell kimondania a társaság csődbejutását – ismertette a távirati iroda.
A miniszter reményének adott hangot, hogy a bírák megértik, milyen fontos ügyről van szó, és nem halogatják sokat a döntést. A szerződés jogerős felbontása után válik lehetővé, hogy újabb pályázatot írjanak ki a Marosvásárhely és Kolozsvár között még hiányzó pályaszakasz befejezésére.
A tárcavezető azt is közölte: a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) pénteken hirdetett győztest az A3-as autópálya nagyváradi bekötőútjának a megépítésére kiírt pályázaton. A munkát az osztrák Strabag nyerte el.