Alibaba szenevd – Csapnivaló a profit, pedig nőtt a bevétel
Zuhant az Alibaba Group Holding Ltd. kínai e-kereskedelmi óriás negyedéves adózott eredménye, a korrigált profit elmaradt az elemzők által várttól, a bevétele viszont meghaladta azt.
A cég arról jelentett, hogy a március végén lezárt negyedik pénzügyi negyedévében az adózott eredménye 3,270 milliárd jüanra (453 millió dollár), részvényenként 0,16 jüanra esett, szemben az egy évvel korábbi 23,516 milliárd jüanról, ami akkor részvényarányosan 1,12 jüannak felelt meg. A profitcsökkenést elsősorban az állami vállalatokba történt befektetések után elszenvedett nettó veszteségek okozták. Az Alibaba korrigált részvényenkénti eredménye 1,34 jüanról 1,27 jüanra csökkent. Elemzők némileg jobb adatra, 1,29 jüanra számítottak. A cég bevétele 7 százalékkal, 221,9 milliárd jüanra nőtt, felülmúlta az elemzői várakozások átlagában szereplő 220,6 milliárd jüant.
A számos e-kereskedelmi platformot egyesítő Taobao és Tmall Group divízió negyedéves bevétele 4 százalékkal, 93,2 milliárd jüanra nőtt. Az Alibaba International Digital Commerce Group, amelybe a Lazada, az AliExpress, a Trendyol és az Alibaba.com tartozik, 45 százalékkal, 27,4 milliárd jüanra növelte bevételét. Az Alibaba felhőszolgáltatásokból származó bevétele 3 százalékkal, 25,6 milliárd jüanra nőtt. Az idén az első negyedévben az Alibaba 4,8 milliárd dollár értékben vásárolt vissza saját részvényt. A 2024-es pénzügyi évben pedig összesen 12,5 milliárd dollárért.