Tízmilliós bírságot csapott oda a D.A.S Biztosítónak a jegybank
A jegybank csütörtöki közleménye szerint vizsgálatuk során megállapították, hogy a D.A.S Biztosító belső ellenőrzésének nincs elegendő erőforrása feladatainak elvégzéséhez. Jogsértőnek minősült, hogy a számviteli rendért felelős vezető nem független a biztosító befektetési területétől, az igazgatósági és felügyelő bizottsági ülések jegyzőkönyveiből pedig egyes esetekben a meghozott döntésekkel kapcsolatos lényegi információk hiányoztak. A társaság nem biztosította az informatikai infrastruktúra teljeskörű, naprakész nyilvántartását, és hiányoztak a rendszeres informatikai tárgyú belső ellenőrzések is. A biztosító kárrendezési tevékenysége során időnként nem a valós kárbejelentési napot rögzítette nyilvántartásában. Az MNB megállapította, hogy a biztosító egyes szerződéses feltételeiben csak egyéves elévülési időt határozott meg, illetve nem világosan rögzítette az első biztosítási díj és a kockázatviselés kezdetét. A vizsgált biztosítási feltételekben az ügyfelek számára nem volt egyértelmű a szolgáltatás teljesítésének határideje sem. Fogyasztóvédelmi szempontból jogsértőnek minősült, hogy a társaság több alkalommal nem vett fel jegyzőkönyvet ügyfelei telefonos panaszairól, és azokat nem válaszolta meg határidőben. Egy esetben nem rögzítette maradéktalanul a fogyasztó által telefonon előterjesztett kifogásokat, és elmulasztotta a panasz teljeskörű kivizsgálását, megválaszolását. A biztosító a panasznyilvántartásban nem tüntetett fel továbbá egyes, panasznak minősülő fogyasztói megkereséseket. A jogsértések miatt szabott ki az MNB 9 millió forint felügyeleti és 1 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot a biztosítóra. Enyhítő körülménynek minősült, hogy a biztosító számos esetben jelezte korrekciós intézkedéseit vagy azok tervét a feltárt hiányosságok kapcsán – a távirati iroda.