2024 április 13

Üzleti siker honlappal – pályázat kisvállalkozásoknak

Mitől jó egy honlap?

A kisvállalkozások közel fele nem rendelkezik saját honlappal, pedig az internethasználók nagy többsége a neten keres elsőként terméket, szolgáltatást. Ám az nem elég, ha létrehoztunk egy honlapot, annak olyan felépítéssel, eszközökkel kell rendelkezni, amely a potenciális vevők számára vonzóvá teszik a céget.

Fontos, hogy a megfelelő keresőszó beírása után az interneten könnyen megtalálhatók legyenek, a weboldalukon egyszerűen lehessen eligazodni és megrendelni a terméket, emellett számos pluszinformáció (kalkulátor, fórum vagy tájékoztató cikkek) is segítse a megrendelőket.

Miért előnyös a webáruház?

A cégek bizonyos típusainál megkönnyíti az értékesítést a webshop, ugyanis online áruházat üzemeltetve nemcsak az adott településen élőket érhetik el a vállalkozások, hanem országszerte, sőt akár külföldről is szert tehetnek megrendelésekre. Ennek ellenére egyelőre még csak a magyar kereskedők kis hányada élt az ebben rejlő lehetőségekkel. A Budapest Bank felmérése szerint a kisvállalkozások csupán 13%-ánál lehet interneten rendelni termékei, szolgáltatásai közül. (Jobb az arány, ha a honlappal rendelkezőket vizsgáljuk, közülük 32% rendelkezik webáruházzal.)

A webáruház pedig igen hasznos, az ezzel rendelkező kisvállalkozások fele állítja, hogy forgalma nőtt ennek az eszköznek a hatására, mégpedig átlagosan 26%-kal. Ugyanakkor a cégek egy része költségcsökkenésről is beszámolt, hiszen spórolhatnak az üzletbérlésen, hirdetési kiadásokon – ebben az esetben az üzemeltetési költségek átlagosan 24%-kal csökkentek éves szinten.

Előny lehet egy vállalkozás számára, ha online fizethetünk is a termékért, szolgáltatásért. Ám jelenleg csupán a webáruházzal rendelkező kisvállalkozások egyötödénél érhető el ez online bankkártyás fizetési mód. (71%-nál lehet átutalással előre kiegyenlíteni a rendelés ellenértékét, 61%-nál utánvéttel lehet fizetni.)

A pályázatról:

„A Budapest Bank célja, hogy ne csak pénzügyi termékekkel segítse a cégeket, hanem a vállalkozások hatékony üzletmenetéhez is hozzájáruljon. Ezért az elmúlt években közreműködő partnercégek bevonásával többek között honlapkészítést is biztosítottunk a kis cégeknek, illetve kifejlesztettünk egy üzleti terv készítő szoftvert is, amelyet ügyfeleink ingyenesen használhatnak, de más vállalkozások is kipróbálhatják az egyszerűsített verzióját. Most azzal a céllal indítottuk el pályázatunkat, hogy a példaértékű online megoldások, honlapok elismerésével és megosztásával is segítsük a hazai jó gyakorlatok elterjedését” – mondta Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank mikro-üzletág vezetője.

Pályázni 2012. október 5-ig lehet a www.budapestbank.hu/uzletisiker oldalon, ahol a pályázati feltételek részletei is olvashatók.

A bank két nyertest hirdet. Az egyik fődíjat a Budapest Bank vezetőiből és független szakértőkből (Geszti Péter, az OKEGO kreatív igazgatója; Csontos Zoltán, a Netpincer.hu ügyvezető igazgatója; Koleszár Péter, a Honlap.hu vezető tanácsadója; Országh Kitti, az Origo.hu újságírója) álló zsűri választja ki. Ezenkívül a szakmai zsűri további 10 jelöltet is választ, közülük kerül ki a közönségdíjas. Ezen vállalkozások honlapjára a Budapest Bank oldalán az odalátogatók októberben két héten át szavazhatnak. A nyeremény egy-egy legújabb típusú Ipad3 és 100 000 forint értékű honlapelemzés a Honlap.hu-tól. Az eredményhirdetésre 2012 novemberében, ünnepélyes keretek közt kerül sor.