2024 június 20

Baidu – Kevesebbet hozott a konyhára a mesterséges intelligencia

Hat százalékkal csökkent a Baidu kínai multinacionális technológiai vállalat bevétele az idei első negyedévben, amikor a korrigált nyeresége a vártnál kedvezőbben alakult.

A pekingi székhelyű, internet alapú szolgáltatások és termékek előállítására, valamint mesterséges intelligencia fejlesztésére szakosodott cég, amely a legnagyobb kínai keresőportál, a Baidu.com üzemeltetője is. Gyakran emlegetik a kínai Google-ként, 5,45 milliárd jüan (755 millió dollár) adózott eredményt ért el. Az első három hónapban az egy ével korábbi 5,83 milliárd jüan után. A korrigált adózott eredmény 22 százalékkal, 7,01 milliárd jüanra ugrott. Ezzel jócskán meghaladta az elemzői várakozások átlagában szereplő 5,64 milliárd jüant. A negyedéves bevétel 1 százalékkal, 31,51 milliárd jüanra nőtt, felülmúlta a várt 31,22 milliárd jüant.

A cég alaptevékenységből (Baidu Core) származó bevétele 4 százalékkal, 23,8 milliárd jüanra nőtt az első negyedévben. Ezen belül az online marketing szegmensből származó bevétel 3 százalékkal, mintegy 17 milliárd jüanra nőtt. A Baidu streaming szolgáltatója, az iQIYI bevétele 5 százalékkal, 7,9 milliárd jüanra csökkent.