2023 január 31

Segítséget kap a Tesla a gyártáshoz

“Minden tőlünk telhetőt meg fogunk tenni a beruházás felgyorsítása érdekében, ha kérik” – jelentette ki Ito Josió, a Panasonic AIS (Automotive an Industrial Systems)autóipari és gépipari rendszerek részlegének igazgatója pénteken sajtótájékoztatón.

A Panasonic a következő néhány évben 1,6 milliárd dollárt szán a Tesla 5 milliárdos “Gigafactory” beruházásába befektetni. Az üzemben a legmodernebb technológiát képviselő akkumulátorok gyártása a tervek szerint az idén kezdődik meg.

Túlvállalta magát a cég?

Szükség lehet azonban kapacitásnövelés ütemezésének felgyorsítására, mivel az új modell kedvező fogadtatása miatt a Tesla az eredetileg tervezettnél két évvel korábban, már 2018-ban évi 500 ezer autót készül gyártani.

[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra” data=”81″]

A nemrég bemutatott Model 3 típusra alig néhány hét alatt 400 ezer megrendelés érkezett. Az igényeket a meglévő kapacitással csak évek alatt tudná kielégíteni a Tesla. Az évi 500 ezres gyártási kapacitást ezért az eddig tervezettnél két évvel korábban, 2018-ra kívánja elérni, 2020-ra pedig már az évi egymilliót tűzte ki célul.

Tavaly a Tesla 50 ezer autót gyártott. Legfontosabb gyártmánya, a Model S megrendelései az első negyedévben 45 százalékkal emelkedtek az egy évvel korábbihoz képest. A 35 ezer dolláros árszintre beállított Model 3 a tervek szerint 2017 végén kerül a piacra.

A Tesla azonban eddig egyetlen modelljével sem tudta tartani a kitűzött határidőt. A Model X gyártásának megindítása például egy év késlekedést szenvedett és a kapacitás felfuttatása is lassabban halad a tervezettnél.

Elon Musk vezérigazgató mindenesetre abból indul ki, hogy 2017 második felében a Model 3-ból már 100 vagy 200 ezret le fognak tudni gyártani. A beszállítóknak 2017 július elsejéig kell felkészülniük az alkatrészek sorozatgyártására.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

Nagyobb a veszteség

Az idei első negyedévet a Tesla az elemzői várakozásoknál kisebb veszteséggel zárta. Részvénye ennek köszönhetően a szerdai tőzsdei zárást követően a tőzsdén kívüli forgalomban nyolc százalékkal erősödött, ami később három százalékra zsugorodott.

Az elemzői várakozásoktól elmaradó veszteség azonban ezzel együtt is jóval nagyobb lett az egy évvel korábbinál: 282,3 millió dollárra emelkedett 154,2 millióról. Az értékesítési árbevétel 15 százalékkal 1,03 milliárd dollárra nőtt. A pozitív befektetői reakció részben annak is volt köszönhető, hogy a Tesla megerősítette idei 90 ezres gyártási célkitűzését. Az első negyedévben 15 ezer autót állított elő a Tesla, a második negyedévre pedig 17 ezer a terv.

A Tesla legfontosabb gyártmánya, a Model S megrendelései az első negyedévben 45 százalékkal emelkedtek az egy évvel korábbihoz képest. Az év hátra lévő részére a gyártás ennél jóval nagyobb ütemű növelését irányozta elő a Tesla.