Perkálhatnak az autógyártók a Takata hibája miatt
Nem vállalnak felelősséget
A Toyota Motor Corp., a Mazda Motor Corp., a Subaru Corp. és a BMW AG 553 millió dollárt fizet a Takata hibás légzsákjainak a cseréje miatt az autótulajdonosokat ért kár kompenzálására.
[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra” data=”103″]
A felperesek azért követeltek kártérítést az autógyártóktól, mert a hibás légzsákok cseréje alatt nem tudták használni az autóikat. A négy autógyár közleménye hangsúlyozza, hogy a megállapodás nem jelenti sem a felelősségük, sem a kártérítési kötelezettségük beismerését.
A Toyota 278,5 millió dollárt, a Mazda 75,8 millió dollárt, a Subaru 68,26 millió dollárt, a BMW 131 millió dollárt fizet. Hasonló kártérítési per van folyamatban a Honda Motor Co., a Nissan Motor Co., és a Ford Motor Co. ellen is, ezek azonban még nem állapodtak meg a felperesekkel.
Rengeteg autót hívott vissza a Toyota
Közel hárommillió autót – ebből 350 ezret Európában – hívott vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.
[extracode type=”ad” id=”in_post”]
A Toyota Japánban 750 ezer, Kínában 650 ezer, Európában pedig 350 ezer autót hív vissza, valamint további 1,16 milliót Ázsia és Óceánia más területein, valamint Közép- és Dél-Amerikában, összesen 2,91 milliót. A visszahívás nem terjed ki az Egyesült Államokban értékesített modellekre.
Az akció az Auris, AV4, Corolla Axio, Corolla Fielder, valamint Noah és Voxy modelleket érinti. A visszahívás oka a Takata légzsákok pirotechnikai gyújtószerkezetének meghibásodási kockázata nedves környezetben vagy magas hőmérsékleten. A Takata légzsákok potenciális meghibásodása miatt a különböző autógyártók az elmúlt években már mintegy 100 millió autót hívtak vissza világszerte.
Súlyos veszteségről számolt be a Takata
A Takata japán cég már a harmadik egymást követő üzleti évet zárta veszteséggel, döntően az általa gyártott, emberéleteket is követelő hibás légzsákokért fizetett amerikai bírság és kompenzáció, valamint a visszahívások magas költségei miatt.