
Nagyon próbálkozik a Puma
Rihannával is összeálltak
A Puma, aki igyekszik talpra állni, miután a helyi rivális Adidas és az amerikai sportóriás Nike miatt vesztett piaci részesedéséből az elmúlt években, 37,1 millió eurós – 2,48 eurós egy részvényre jutó – nettó nyereséget jelentett. Az egy évvel ezelőtti 64,1 millió euró volt, az elemzők 39,4 milliós eredményt vártak a Reuters elemzői szerint.
A cég még Rihannával is aláírt, hogy növelje profitját a gyorsan növekvő női sportruházat piacán. Emiatt az eladások 3,4 milliárd euróra nőttek 2015-ben.
Betett az erős dollár
Ha kiszűrjük az árfolyam ingadozásokat, akkor a Puma Amerikában érte el a legnagyobb növekedést, ahol az eladások 8,85 százalékkal növekedtek. Ázsiában és a csendes-óceáni régióban 7,36 százalékkal, míg Európában 3,6 százalékkal sikerült feltornázni a növekedést.
[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra” data=”81″]
Björn Gulden, aki 2013-óta a vezérigazgató azt mondta: a csoport tudja, hogy még rengeteget kell fejlődnie. Hozzátette, hogy a vállalat kibővítette a brandet és a termékeket tavaly, valamint megerősítette az együttműködést a kiskereskedelmi partnerekkel.
„Sajnos a dollár szinte az összes valutával szemben erősödött, ami elég nagy érvágás a profitnövekedés és a működési költségek szempontjából, és ezáltal az üzemi és nettó nyereségre nézve sem kedvező” – mondta a vezérigazgató.
Jobb eredményt várnak idén
Ebben az évben a brazil olimpiai játékokat – ahol Usain Bolt is szerepelni fog –, és a Franciaországban megrendezésre kerülő európai labdarúgó bajnokságot is támogatja.
A Puma növelni szeretné a marketing ráfordításokat mindkét eseménynél, ami nagyobb informatikai ráfordítással kombinálva azt jelentené, hogy a működési költségek valószínűleg emelkedni fognak.
Elmondták, hogy a vezetés is nagy hangsúlyt fektet az egyéb működési költségek szigorú ellenőrzésére. Ennek következtében az üzemi eredményt, ami tavaly 96,3 millió euró volt, 115 és 125 millió euró közé várják 2016-ban.
Pénteken délután fél háromkor a Puma részvénye 94,65 eurót ért a kereskedésben.