2024 március 29

Megvannak az év webáruházai

Idén először a két fődíj mellett kategóriadíjakat is átadtak a szervezők és a kategóriadíj jelölői a Next Wave Europe Kft., Testbirds Kft., GoodID  és az eNET Kft.

[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra” data=”110″]

Nagyvállalati kategóriában a Legjobb omnichannel kereskedő díját a G’Roby webáruház, a Legjobb felhasználói élmény díjat a JátékNet.hu, a Leginnovatívabb kereskedő díjat a Decathlon, a Legjobb online kampány díját pedig a Bónusz Brigád vihette haza. Kis- és középvállalati kategóriában a Legjobb omnichannel kereskedő díját és a Legjobb felhasználói élmény díját is az Okosjáték webáruház vihette haza, a Leginnovatívabb kereskedő kategóriadíjat pedig a Kockashop vehette át.

Közel 400 kis-, közép- és nagyvállalat szerepelt a jelöltek között. A nyertesek kiválasztásában a vásárlók, UX szakemberek és szakmai zsűri is közreműködött. 2017-ban rekordszámú közönségszavazat érkezett, 41.039-en érezték fontosnak a tavalyi 23.774-hez képest, hogy beszavazzák kedvenceiket a második fordulóba. Az Év Internetes Kereskedője Díj versenyben, amelynek legfőbb célja a hazai internetes kereskedelem népszerűsítése és az online vásárlás iránti bizalom kiépítése, minden olyan magyarországi bejegyzésű vállalkozás részt vehetett, amely online kiskereskedelmi tevékenységet folytat.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

A kiválasztás paramétere

A közönség által első fordulóban beszavazott 21-21 webshopot a második fordulóban a Testbirds felhasználói élmény kutatása során egy összetett szempontrendszer alapján 15-15 véletlenszerűen kiválasztott felhasználó vizsgált. A vizsgálat kitért a használhatóságra és a felhasználók élményére mind asztali környezetben, mind mobil felületen. A felhasználói élmény kutatásban 315 kérdőív eredménye döntött és eredményezte azt a TOP 11-11-es webáruház listát, amiből a 21 tagú szakmai zsűri aztán döntött

„A felhasználói visszajelzésekből kitűnik, hogy a vásárlók számára hiába jó a kínálat és az ár, hiába egyre jobb a felhasználói élmény, letisztultabb a weboldal asztali gép környezetben, ha mobilon nem nyújt hasonló élményt, akkor visszafordulnak a felhasználók”- mondta el Lichter Tamás a Testbirds ügyvezetője.

Fizetés mobillal

Az Év Internetes Kereskedője 2017 díj főtámogatója a Mastercard. Eölyüs Endre, a fizetéstechnológiai vállalat Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója a programhoz kapcsolódóan elmondta: „A fogyasztói szokások és a vásárlók webshopokkal kapcsolatos igényei folyamatosan változnak. Korábban arra használtuk az internetet, hogy megnézzük, melyik termék hol olcsóbb, aztán a boltban vásároltuk meg. Később már a termék kiválasztása és megrendelése, és egyre inkább a fizetés is átkerült az online térbe.”

„Ahogy megnőtt a mobil szerepe az életünkben, úgy a vásárlás is egyre inkább az okostelefonon zajlik, és azt látjuk, hogy egyre több tranzakció fut végig teljes egészében mobilon. A Mastercard szerint az idei év a mobilfizetés éve hazánkban, a fizetésnél egyre gyakrabban használjuk a mobilt mind a boltokban, mind az online térben. A víziónk pedig az, hogy itthon is legyen olyan mobilalkalmazás, aminek segítségével a bolti és a netes tranzakciókat is végre lehet hajtani, azaz egyaránt lehet fizetni ugyanazzal az alkalmazással a bolti pénztáraknál és a webshopokban” – tette hozzá.

A harmadik fordulóban a nyertesek kiválasztásakor a zsűri számos különböző szakmai szempontot vett figyelembe. Számított az internetes áruházak üzleti modellje, felhasználóbarátsága, grafikai megjelenése, sőt még azt is tanulmányozták, hogy a nevezők milyen értékesítést ösztönző eszközöket használnak és milyen vásárlói útvonalak vezetnek a termékek kiválasztásától a fizetési tranzakciókig.