A vártnál sokkal alacsonyabb lett az infláció az eurózónában!
Megszűnik a Vodafone, itt az új márka ami váltja
A magyar távközlési piacon jelentős változások várhatóak 2025 elején, amikor a Vodafone helyét a 4iG Csoport új ernyőmárkája, a ONE veszi át. A 4iG már több hónapja készül erre a lépésre, és a januári váltás csak a folyamat egyik látványos állomása lesz.
A márkaváltás háttere
A 4iG Csoport, amely az utóbbi években jelentős szereplővé vált a távközlési piacon, májusban védjegyoltalmat kért a ONE logóra és annak különböző változataira. A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál benyújtott védjegybejegyzési kérelmek egyértelművé tették, hogy a cég komoly tervekkel készül. Összesen öt különböző védjegybejegyzést kapott a ONE logóra, amelyek közül néhány inverz változat, illetve egy olyan verzió, amely az eredeti logótól eltérően alul és felül „vágott”.
Az új szlogen és nemzetközi jelenlét
A márkaváltással együtt a 4iG új szlogent is bevezet: „Minden pillanat számít”, illetve annak angol változatát, az „Every moment counts” jelmondatot is levédette. Ez jól tükrözi a vállalat azon szándékát, hogy ügyfelei számára minden pillanatban biztosítson megbízható szolgáltatást.
Érdekes módon a ONE márka már nem ismeretlen a 4iG nemzetközi leányvállalatainál, például Albániában és Montenegróban már 2022 óta használják. Azonban a logó és az arculat teljesen eltér a hazai piacon bevezetni tervezett verziótól, amely nemzetközi védjegyoltalom alatt áll.
A védjegyek használata és jövőbeli kilátások
A 4iG Csoport számára a védjegyoltalmi eljárások sikeres lezárása jelentős lépést jelent, ugyanis a grafikus elemeket tartalmazó védjegyeket csak néhány napja, múlt vasárnaptól kezdődően használhatja hivatalosan a cég. A szlogenek esetében a védjegyhasználat ötéves időszakának kezdő dátuma 2024. október 31.
A ONE márka bevezetése jelentős stratégiai döntés a 4iG számára, hiszen hosszú távon ez a márkanév nemcsak a Vodafone-t váltja fel, hanem az egész cégcsoport távközlési ernyőmárkájaként is funkcionál majd. A cég célja, hogy ezzel a branddel minden távközlési szegmensben jelen legyen, az internet-, mobil- és televíziószolgáltatástól kezdve a felhőalapú megoldásokig.
A márkaváltás által érintett ügyfelek számára az új arculat és szlogen megjelenése egy frissebb, modernebb ügyfélélményt hozhat. A ONE márka nem csupán egy névváltoztatás, hanem egy teljes átalakulás része, amely a 4iG távközlési stratégiájának új korszakát jelzi.
Forrás: (hwsw.hu)