2025 május 24

Izgalmas lehet az adidas éve

Az egy évvel korábbi 140 millió euróról 44 millió euróra csökkent a tavalyi utolsó negyedévben a sportszergyártással foglalkozó adidas csoport negyedéves adózott vesztesége; az év egészében az adózott eredmény 29 százalékkal 634 millió euróra emelkedett, a bevétel pedig 14,53 milliárd euróról 17 milliárd euróra nőtt.

A német cégcsoport csütörtöki tájékoztatása szerint elsősorban az adidas és Reebok márkák iránt megnőtt kereslet mérsékelte a cég negyedéves veszteségét, amit növeltek viszont a megemelkedett költségek és a devizaárfolyamok kedvezőtlen hatásai.

Az adidas csoport december végével záródott háromhavi bevétele éves szinten 12 százalékkal 4,2 milliárd euróra emelkedett. A sportszergyártó a világ valamennyi térségében bevételnövekedést ért el, Oroszországot kivéve. Az adidas márka esetében 15,5 százalékkal, a Reebok esetében 5,4 százalékkal nőtt a negyedéves bevétel.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

A német sportszergyártó életében izgalmasnak ígérkezik a 2016-os év. Sikerült megfordítani a szűkülő értékesítést, és növelték a keresletet például az amerikai piacon. Tegnap jelentette be a cég, hogy a részvényesek jóváhagyását kéri, hogy kibővítse eddigi 12 fős igazgatótanácsát 16 főre. Az új tagok közé kerülhet Nassef Sawiris, egyiptomi milliárdos és Albert Frere, belga üzletember. A cél az, hogy erősítsék a vállalat regionális sokszínűségét, mivel a 12 főből tizenegy német és egy francia képviselő van. A másik két helyet a cég munkavállalói kaphatják. Döntést május 12-én, az éves közgyűlésén hoznak.

A befektetők is izgatottan várhatják az idei évet, csak az elmúlt két hónapban 10 százalékkal emelkedett a részvények árfolyama, az elmúlt egy évben pedig 42 százalékot.