Gyorsan fut a Nike
A Nike nagy növekedési potenciált lát a térségben, negyedéves pénzügyi adatait ismertető közleménye szerint épphogy csak elkezdték kiaknázni az ottani lehetőségeket. A cég szerint futócipőik és a nők számára gyártott termékeik lehetnek különösen népszerűek.
Mark Parker vezérigazgató szerint egyre fontosabbak a sportos jellegű ruházati cikkek, amelyek sok helyen hétköznapi viseletté válnak, sőt néhol már irodai környezetben is elfogadhatók. A vezérigazgató szerint ez az átalakulás a Nike előnyére válhat, mert ők erősek ebben a piaci szegmensben.
A Nike fő piaca továbbra is Észak-Amerika, és a cipők a legfontosabb termékei. A 2014 augusztus 31-vel zárult háromhavi időszakban éves alapon 15 százalékkal nőttek az eladások (8 milliárd dollárra) és 23 százalékkal a nyereség (962 millió dollárra).
A Nike a következő hónapokban is növekedésre számít. A jövőbeli megrendeléseket mérő mutató 11 százalékkal nőtt az elmúlt három hónapban, ezért nagyobb keresletre számítanak a 2015 januárig tartó időszakban.