Megroppant az Estée Lauder? – Óriási veszteség és tömeges elbocsátások
Az Estée Lauder komoly veszteséggel zárta az évet. A kozmetikai óriásnál csökkenő bevételek, elbocsátások és átszervezések várnak. Miért zuhant hatalmasat a luxuscég?
Az Estée Lauder amerikai kozmetikai és parfümgyártó jelentős veszteséget könyvelt el a 2025-ös pénzügyi év második negyedévében, miután egy évvel korábban még nyereséget tudott felmutatni. A december végével zárult három hónapos időszakban a vállalat 590 millió dolláros veszteséget jelentett, ami részvényenként 1,64 dolláros mínuszt jelent – számolt be a Reuters a kozmetikai óriás negatív eredményeiről.
Ez jelentős visszaesés az előző év azonos időszakához képest, amikor még 313 millió dollár nyereséget, részvényenként 87 centet regisztráltak. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyereség 88 centről 62 centre csökkent.
Csökkenő árbevétel és elmaradó várakozások
A vállalat árbevétele 6 százalékkal, 4,004 milliárd dollárra süllyedt, míg az elemzők ennél is alacsonyabb, 3,977 milliárd dolláros bevételt prognosztizáltak. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyereség a várakozások szerint 32 cent lehetett volna, ám a tényleges eredmény ezt is alulmúlta.
Vegyes teljesítmény a termékkategóriákban
A vállalat különböző termékszegmensei eltérő teljesítményt mutattak:
- A bőrápoló termékek eladása jelentősen, 12 százalékkal csökkent, elérve az 1,921 milliárd dollárt.
- A dekorkozmetikumok forgalma 1 százalékkal csökkent, 1,15 milliárd dollárra.
- A hajápolási termékek eladása 8 százalékkal esett vissza, 159 millió dollárra.
- A parfümök eladásai viszont növekedtek, 1 százalékkal, 744 millió dollárra emelkedtek.
Átszervezések és elbocsátások
A vállalat a nehéz pénzügyi helyzet miatt szerkezetátalakítási intézkedéseket jelentett be, amelyek keretében:
- A foglalkoztatottak mintegy 11 százalékát, közel 7 ezer embert elbocsátanak.
- Egyes üzleti területeket átszerveznek és optimalizálnak.
- Bizonyos szolgáltatásokat kiszerveznek, hogy költséghatékonyabbá tegyék a működést.
Az Estée Lauder célja, hogy a költségek csökkentésével és a hatékonyság növelésével visszatérjen a nyereséges működéshez a következő pénzügyi évben.