2025 május 14

Elkerüljük a bankot, ha betámadják a hackerek

Védelmet várunk

Annak ellenére, hogy a fogyasztók óvatosak a rájuk vonatkozó információk és pénzügyeik biztonsága tekintetében, ha az online tranzakciókat nézzük, sokuk azt várja, hogy a szolgáltató még kiterjedtebb és erőteljesebb intézkedésekkel fokozza saját védelmét.

A fogyasztók 56 százaléka elismerte, hogy kizárólag annak alapján választ pénzügyi szolgáltatót vagy online áruházat, hogy az milyen kiegészítő biztonsági intézkedéseket kínál a nehezen megkeresett pénzük és bizalmas adataik védelmére.

A kutatás azt is megállapította, hogy a felhasználók közel kétharmada (60 százaléka) aggódik azon cégek adatbiztonsági gyakorlata miatt, amelyeknek megadja személyes és pénzügyi adatait, ami 6 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

Ez még fontosabbá teszi a bankok és kereskedők számára, hogy bebizonyítsák, mindent megtesznek azért, hogy eloszlassák ezeket a félelmeket és az online tranzakciók, valamint az adatok biztonsága elsődleges fontosságú a számukra.

Megelőzést várnak a fogyasztók

“Mivel egyre több felhasználó nem csupán használja a mobil banki és online fizetési szolgáltatásokat, hanem rájuk bízza a pénzügyi tranzakciók végrehajtását is, így jogosan várja el, hogy a szolgáltatók megfelelő intézkedéseket tegyenek ügyfeleik csalásokkal és adatlopásokkal szembeni megvédésére. A kutatásunk azt is megállapította, hogy a felhasználók 43 százaléka gyakrabban használna online fizetési szolgáltatásokat, ha a pénzügyi tranzakciókat megbízhatóan védenék, egyértelművé téve ezzel, hogy a szolgáltatóknak többet kell tenniük a tranzakciós adatok megóvásáért annak érdekében, hogy hosszú ideig megőrizzék a jövedelmezőségüket és üzletük jó hírnevét” – mondta Ross Hogan, a Kaspersky Lab Fraud Prevention vezetője.

A fogyasztói igények növekedésével speciális megoldások segíthetnek a bankoknak az ügyfelek megtartásában, amelyek nem csak a mobil tranzakciókat óvják, hanem a márka integritását is. Bizonyos termékek pedig védetté teszi az ügyfeleket és eszközeiket a pénzügyi csalásoktól, így egyszerűen és kényelmesen bankolhatnak online, anélkül, hogy kitennék magukat vagy a szolgáltatót bármilyen kockázatnak.